قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
حداد عادل خبر داد:

همكاری وزارت علوم و شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی توسعه می یابد

همكاری وزارت علوم و شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی توسعه می یابد

قائم: رئیس شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی با اشاره به دیدار با معاون آموزشی وزارت علوم از تصمیمات خوبی برای بسط همكاری ها آگاهی داد.



به گزارش قائم به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۱۷۱ شورای تخصصی تحول و، ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست دكتر غلامعلی حداد عادل و با حضور دكتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا اجرا شد.
ارائه گزارش پژوهشكده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی
در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین حسن خیری رئیس پژوهشكده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه های پیش روی این پژوهشگاه در حوزه علوم انسانی ارائه نمود.
وی در این زمینه اظهار داشت: تمام اقدامات آموزشی و پژوهشی رشته های علوم انسانی و هنر در معاونت مربوطه در دانشگاه آزاد اسلامی متمركز شده است.
خیری اضافه كرد: در این معاونت همین طور دفاتر كل مختلفی به صورت تخصصی رشته های مربوط به علوم انسانی و هنر را پوشش می دهند.
رئیس پژوهشكده علوم اجتماعی و انقلاب اسلامی افزود: یكی از برنامه های راهبردی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، توجه به سوژه تحول و ارتقاء علوم انسانی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت ساماندهی نشریات علمی در حوزه علوم انسانی اظهار داشت: این معضل كه دانشجوی دكتری برای دفاع از رساله خود و یا عضو هیئت علمی برای ارتقاء مجبور باشد برای انتشار مقاله اش در یك نشریه علمی پژوهشی پول خرج كند، واقعا مایه تاسف است.
حداد عادل: تاسیس معاونت علوم انسانی و هنر در دانشگاه آزاد یك نكته مثبت است
در ادامه غلامعلی حداد عادل اظهار داشت: این مساله كه بیشتر از ۶۰۰ هزار دانشجوی علوم انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تحصیل هستند، نشان داده است باید برای این مساله و واقعیت یك برنامه ریزی درست داشته باشیم.
وی اضافه كرد: اصل تاسیس معاونت علوم انسانی و هنر در دانشگاه آزاد اسلامی یك نكته مثبت است.
رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم اظهار داشت: در دیدار كه اخیرا با معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشتیم، تصمیمات خوبی برای بسط همكاری ها گرفته شد.
بررسی سرفصل های آموزشی و برنامه درسی رشته "مربیگری كسب و كار" در دانشگاه تهران
پس از سخنان حداد عادل بررسی سرفصل های آموزشی و برنامه درسی رشته "مربیگری كسب و كار" در دانشگاه تهران در دستور قرارگرفت و گزارشی در این زمینه ارائه شد.
در این گزارش با اشاره به اهمیت و لزوم تربیت مربی كسب و كار، تعریفی از این مفهوم ارائه شد و همین طور اهداف از طریق اندازی این رشته و خصوصیات و توانمندی های فارغ التحصیلان رشته "مربیگری كسب و كار" تشریح شد.
پس از ارائه این گزارش، حداد عادل در مورد برخی واژگان غیر فارسی به كار رفته در این گزارش اظهار داشت: فرهنگستان زبان و ادب بجای واژه "استارت آپ" واژه "كمك نوآور" را تصویب كرده است.
وی اضافه كرد: حتما باید جایگاه مناسب این رشته در بین شاخه های مختلف علوم انسانی معلوم شود یعنی باید بدانیم این رشته مثلا ذیل مدیریت صنعتی است یا مهندسی صنایع و یا اقتصاد و...
عاملی: اینترنت و برنامه های كاربردی آن، شكل جدیدی به بازار كار داده است
در ادامه، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ نیز طی سخنانی با تاكید بر اهمیت این رشته درسی حضور افراد متخصص در تدوین سرفصل ها و برنامه های ارائه شده، اظهار داشت: امروز یك مساله مهم برای ما پیوند میان رشته های علوم انسانی و بازاركار است و این رشته درسی می تواند این كار را انجام دهد.
استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران با اشاره به نقش فضای مجازی در تغییر و تحول در بازار كار افزود: شبكه جهانی اینترنت و برنامه های كاربردی تحت این فضا شكل جدیدی به بازار كار داده است و ما شاهد می باشیم كه خیلی از مشاغل سنتی از بین رفته اند و متقابلا مشاغل بسیار دیگری به وجود آمده است.
پس از ارائه توضیحات، كلیات این برنامه درسی و سرفصل آموزشی با رای مثبت اعضای شورا تصویب گردید و بررسی جزئیات به جلسه آینده موكول شد.


منبع:

1398/07/29
23:46:35
5.0 / 5
4296
تگهای خبر: آموزش , اسلام , اسلامی , دكتر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲