قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
معاون وزیر علوم خبر داد:

رشد اعتبارات دانشگاه ها و مراكز پژوهشی در برنامه ششم توسعه

رشد اعتبارات دانشگاه ها و مراكز پژوهشی در برنامه ششم توسعه

به گزارش قائم معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از رشد قابل ملاحظه اعتبارات دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، فناوری در برنامه ششم توسعه اطلاع داد.



به گزارش قائم به نقل از وزارت علوم، محمدتقی نظرپور از رشد شایان توجه اعتبارات مصوب هزینه ای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در طول برنامه ششم توسعه (سال های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰) اطلاع داد.
وی اظهار داشت: این افزایش به نحوی بوده که اعتبارات هزینه ای دانشگاه ها ۱۴۶ درصد، مؤسسات پژوهشی ۱۴۷ درصد و پارک های علم و فناوری ۴۸۲ درصد رشد را نسبت به سال ابتدایی برنامه ششم توسعه نشان می دهند.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: بدیهی است کیفیت آموزش و پژوهش کشور رابطه تنگاتنگی با اعتبارات این حوزه دارد و افزایش بودجه عمومی حوزه آموزش عالی در تحقق اهداف اسناد بالادستی پژوهش و فناوری بسیار مؤثر است.
وی ابراز امیدواری کرد: با توجه ویژه به ارتقای کیفی آموزش عالی و نقش آفرینی دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی و فناوری در بخش های مختلف جامعه، حمایت مالی از این بخش بالا رفته و سهم دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی و فناوری در بودجه عمومی دولت روند صعودی داشته باشد.


منبع:

1400/03/31
22:26:36
5.0 / 5
828
تگهای خبر: آموزش , برنامه , كیفیت , مدیریت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲