قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
مدیر حوزه های علمیه خواهران:

کلید استقلال حوزه در ایجاد منابع پایدار می باشد

کلید استقلال حوزه در ایجاد منابع پایدار می باشد

قم ـ ایرنا ـ مدیر حوزه های علمیه خواهران، کلید استقلال حوزه را در ایجاد منابع پایدار دانست و اظهار داشت: ایجاد منابع پایدار از اصول مهم و حیاتی در حوزه های علمیه خواهران است.


به گزارش عصر پنجشنبه از مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور در نشست مدیرانی استانی در سالن شهید سلیمانی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد: مدیریت اسلامی و انسانی، آزادسازی نیروها و فرصت دادن به افراد است تا وارد میدان شوند و خویش را در عرصه مدیریتی نشان دهند.
وی با تکیه بر این که یک مدیر موفق کسی است که از ظرفیت های اطرافیان خود هم بهره کافی و وافی را ببرد، اضافه کرد: بیشتر کسانی که در مقابل کارهای کوچک اظهار ناتوانی می کنند و نمی توانند مدیریت کنند، به این علت است که فقط به خودشان نگاه می کنند و توجهی به نیروها و ظرفیت های اطراف خود ندارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود؛ از همه معاونت ها، مدیریت های استانی و کادر مدارس خواست که نسبت به اجرای برنامه پنج ساله امیدوار باشند و همه تلاش خویش را برای اجرای بهتر و دقیق تر این برنامه به کار ببندند.
وی با اشاره به اینکه این برنامه صدمه ها و استانداردهای پیش روی حوزه های علمیه خواهران را مشخص و برای آن راهکار ارائه کرده است، اظهار داشت: مدیریت های استانی و مدارس، برنامه ها و پیشنهادهای خویش را برای اصلاح و اجرای این برنامه ارائه کنند تا کارشناسی و اعمال شود.
بهجت پور عنوان کرد: هم اکنون یک برنامه خوب و همینطور یک تیم خوب داریم که می توانیم با هماهنگی و برنامه ریزی درست و عملکرد میدانی به تمام فعالیت ها و اهداف پیش رو جامه عمل بپوشانیم.
وی ضمن اشاره به برش های استانی برنامه پنج ساله اظهار داشت: جا دارد، برش های استانی این برنامه از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ به صورت سالانه دیده شود تا بتوانیم ضمن بررسی این برش ها، هدفمند و با برنامه حرکت نماییم و به نتیجه مطلوب برسیم.
مدیر حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: حوزه علمیه باید بتواند محتوا تولید و به جامعه تزریق کند؛ یعنی تمرکز حوزه بر تولید محتوا باشد تا بتواند مسئله و دغدغه اصلی جامعه را حل و برای آن راهکار ارائه کند.
وی با اشاره به اینکه ضروریست در سال جدید تحصیلی برنامه آموزشی به صورت ترکیبی یعنی حضوری و مجازی اجرایی شود، اضافه کرد: یکی از طریق های اجرای این برنامه مسئله واکسیناسیون کادر و طلاب است، یعنی واکسیناسیون راهی است که کمک می نماید، نظام آموزشی به سرعت در مدارس مستقر شود و جا دارد این مورد با مدیریت مستقیم پیگیری و اجرایی شود.
وی در ادامه بحث بورسیه تحصیلی کادر مدارس را همچون بحث ارتقای استادان بسیار مهم و رگ حیاتی حوزه های علمیه خواهران برشمرد و اظهار داشت: همه تمهیدات در این راه در حال انجام می باشد و می طلبد همه معاونت ها در تحقق این فرآیند همکاری لازم را داشته باشند.
وی ضمن اشاره به این که سال جاری در بحث پذیرش خیلی خوب درخشیدیم و شاکر تلاش تمام همکاران در این حوزه هستیم، اضافه کرد: در این حوزه لازم است، هشت تا ۱۰ ماه در طول سال زمینه سازی های لازم صورت پذیرد و ۲ ماه هم پذیرش و ثبت نام داشته باشیم تا بتوانیم با جذب ۲ برابری ظرفیت مدارس، افراد مستعد و توانمند را برای تحصیل در حوزه های علمیه خواهران به گزینی و پذیرش نماییم.
بهجت پور کلید استقلال حوزه را ایجاد منابع پایدار عنوان نمود و اضافه کرد: بحث موقوفات، خیرین و... خیلی خوب است؛ ولی ایجاد منابع پایدار از اصول مهم و حیاتی در حوزه های علمیه خواهران است و این مسئله در برنامه پنج ساله و همینطور افق پیش رو دیده شده است، به صورتی که در پنج ساله اول، باید ۲۵ درصد تأمین منابع داشته باشیم و آنرا با مدیریت صحیح در اختیار هیات امنای مدارس قرار دهیم.
وی عنوان کرد: در تدوین و اجرای برنامه ها، نباید موسسان و هیات امنای مدارس به حاشیه برده شوند و لازم است حمایت های لازم از آنها صورت گیرد و کمک در تصمیم گیری ها صورت گیرد تا مدارس به نحو احسن اداره شوند.

1400/06/14
21:33:00
5.0 / 5
752
تگهای خبر: آموزش , اسلام , اسلامی , برنامه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴