قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت

عزاداری و کرونا را با طراحی و گرافیک ارائه نمایید

عزاداری و کرونا را با طراحی و گرافیک ارائه نمایید

به گزارش قائم دبیر بخش فضای مجازی سوگواره بین المللی «ملت امام حسین (ع)» اظهار داشت: عزاداری و کرونا یکی از موضوع هایی است که هنرمندان می توانند در چارچوب طراحی و گرافیک به این سوگواره اثر ارائه نمایند.


حجت الاسلام مرتضی نظرزاده روز یکشنبه به خبرنگار معارف ایرنا اظهار داشت: سوگواره بین المللی ملت امام حسین (ع) در چند بخش برگزار می گردد که بخش گرافیک در سه قالب پوستر، انیمیشن و اینفوگرافیک است که آثار عرضه شده باید در یکی از دو اندازه فضای مجازی یا حرفه ای باشد. البته بخش ویژه تولیدات موبایلی هم در این بخش درنظر گرفته شده است. چون بیشتر تولیدات فضای مجازی به صورت موبایلی و اپلیکیشن ها هم برای آسان تر شدن تولیدات موبایلی بوجود آمده است.
وی اضافه کرد: جوایز ویژه ای برای هر چهار بخش درنظر گرفته شده که به نفر اول بخش پوستر و اینفوگرافیک پنج میلیون تومان و به نفر اول عکس نوشته و تولیدات موبایلی سه میلیون تومان اهدا خواهد شد. برای افراد شایسته تقدیر هم مبلغ یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
نظرزاده از برگزاری دوره های آموزشی در ایام اخیر اطلاع داد و اظهار داشت: آموزش طراحی با تلفن همراه (نرم افزار پیکس آرت) از برنامه های سوگواره و این نرم افزار در سایت سوگواره هم موجود است. همینطور چند دوره کارگاهی داریم که کارگاه گرافیک اصفهان با عنوان کارگاه گرافیک مطالبه گر در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از امروز شروع می شود. هفته آینده هم کارگاه هایی در شهرهای مشهد، خوزستان، سیستان و بلوچستان و قم برگزار می شود. کارگاه ویژه در قم به کارگاه تولید پست و به فضای مجازی اختصاص دارد.
وی افزود: یک نشست تخصصی با مبحث الزامات طراحی و تولید گرافیکی در فضای مجازی برگزار شده و به خصوصیت های یک پست در فضای مجازی می پردازد و ادامه این نشست را در کارگاه تولید پست دنبال می نماییم.
دبیر بخش فضای مجازی سوگواره ملت امام حسین (ع) مهلت ارسال آثار را تا ۱۵ مهر مطابق با آخر ماه صفر اعلام نمود و اضافه کرد: مسولیت داوری در این بخش به عهده مسعود نجابتی، علی حیاتی و حمیده حسینعلی زاده است.
وی اضافه کرد: علاقه مندان می توانند تولیدات خویش را با موضوعات در ارتباط با عاشورا، امام حسین (ع)، محرم، اربعین و عزاداری به این سوگواره ارسال نمایند. اولویت ما کار در فضای مجازی است که امتیاز ویژه ای برای آن قائل هستیم و یکی از موضوعات هم در ارتباط با عزاداری و کروناست و کسانی که می توانند خلاقیت های خویش را با طراحی و گرافیک روایت کنند.
اولین سوگواره ملت امام حسین (ع) با تلفیق سوگواره های اشراق؛ بوی سیب و مهر محرم و با همکاری مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، سازمان بسیج رسانه و شبکه جهانی ولایت با عنوان سوگواره ملت امام حسین(ع) در دو بخش مردمی و حرفه ای برگزار می گردد.
علاقه مندان به شرکت در بخش مردمی می توانند با تولید و انتشار محتوا با هشتگ #ملت امام حسین در سوگواره شرکت نمایند. بخش های حرفه ای این پویش هم شامل بخش رسانه های تصویری (عکس، فیلم کوتاه ۳ دقیقه ای، پویانمایی، موشن گرافیک و نماهنگ)، بخش رسانه های مکتوب (شعر، داستان و فیلم نامه)، بخش صوتی و رادیویی (پادکست و نغمات آئینی)، بخش کنشگران فضای مجازی (فعالان شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها)، بخش طراحی و گرافیک (پوستر، عکس نوشت و اطلاع نگاشت)، بخش خادمین رسانه های حسینی (خبر، گزارش و مصاحبه) و بخش بین الملل عربی، انگلیسی و هوسایی است.



منبع:

1400/06/22
10:49:06
5.0 / 5
820
تگهای خبر: آموزش , اربعین , اسلام , اسلامی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱