قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
رئیس سابق دانشگاه امیركبیر مطرح كرد؛

رتبه یک دانشگاه امیرکبیر در تعداد شرکت دانش بنیان و فناور

رتبه یک دانشگاه امیرکبیر در تعداد شرکت دانش بنیان و فناور

به گزارش قائم رییس سابق دانشگاه امیرکبیر با اشاره به اینکه در سال ۹۳، ۱۴ شرکت دانش بنیان داشتیم، اظهار داشت: هم اکنون ۳۲۰ شرکت دانش بنیان و مراکز نوآور در دانشگاه مستقر هستند.



به گزارش قائم به نقل از مهر، مراسم تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید دانشگاه صنعتی امیرکبیر ظهر امروز با حضور دکتر محمد علی زلفی گل وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر سید حسن قدسی پور سرپرست دانشگاه و دکتر سید احمد معتمدی رئیس سابق دانشگاه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار گردید.
احمد معتمدی رئیس سابق دانشگاه امیرکببر در این مراسم عنوان کرد: از سال ۸۸ برنامه راهبردی دانشگاه آغاز شد و سال ۹۳ بازبینی در برنامه راهبردی شروع شد. هدف اصلی از این برنامه قرار گرفتن در میان ۱۰۰ دانشگاه دنیا تا ۱۴۰۴ و قرار گرفتن در میان دانشگاه های نسل سوم بود.
معتمدی راهبرد دانشگاه در سالهای اخیر را توسعه تولیدات علمی، برندینگ و قطب سازی رشته های تحصیلی در سطح منطقه و توسعه و مدیریت منابع درآمدی پایدار و... عنوان نمود.
وی اضافه کرد: دانشگاه های داخل عموما مشکل روابط بین المللی دارند و ما نسبت به راه اندازی معاونت بین الملل اقدام کردیم. استقرار نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد در دانشگاه از دیگر اقداماتی بود که در دستور کار قرار گرفت.
رئیس سابق دانشگاه امیرکبیر ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در در حوزه پژوهشی و افزایش کیفیت آن اظهار داشت: ما در حوزه پژوهشی افزایش قراردادهای صنعتی، کارآفرینی و مهارت افزایی را در دستور کار قرار دادیم. یکی از مشکلاتی که داشتیم بخش مقالات مشترک با خارج از کشور بود که خوشبختانه رشد بسیار خوبی کرد و هم اکنون مقالات مشترک با دانشگاه های خارجی به ۳۷ درصد افزایش پیدا کرده و به نظر بنده تا ۵۰ درصد هم امکان رشد وجود دارد.
وی تصریح کرد: دانشگاه امیرکبیر در کیو اس در حوزه ارجاعات در رتبه ۱۷ دانشگاه های دنیا و در حوزه نوآوری در تایمز در رتبه ۴۲ قرار دارد.
معتمدی ضمن اشاره به افزایش قراردادهای صنعتی اظهار داشت: ما خوشبختانه در حوزه قراردادهای ارتباط با صنعت جهش ۲ برابری داشتیم و از ۳-۴ سال طرح های بزرگ ملی را هم آغاز کردیم. هم اکنون ۱۰-۱۲ پروژه داریم که از نظر مبلغ و اهمیت به اندازه کل قراردادهای ما است.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۳ تعداد ۱۴ شرکت دانش بنیان داشتیم، اظهار داشت: هم اکنون ۳۲۰ شرکت دانش بنیان و مراکز نوآور در دانشگاه مستقر هستند و در این بخش رتبه یک را در کشور داریم.
رئیس سابق دانشگاه امیرکبیر بازبینی برنامه های درسی در راه تحقق اهداف دانشگاه نسل سوم، راه اندازی دوره های آموزش آزاد، راه اندازی دوره کوآپ (گذراندن بخشی از دوره تحصیل در صنعت) و باشگاه مهارت افزایی، ایجاد مدرسه کسب و کار دانشجویی با کمک اتاق بازرگانی تهران همچون اقدامات صورت گرفته در برنامه سوم دانشگاه یعنی مهارت افزایی عنوان نمود.


منبع:

1400/07/15
20:19:39
5.0 / 5
675
تگهای خبر: آموزش , اسلام , اسلامی , برنامه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱