قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
روحانی اهل سنت:

رجوع به علمای معتدل وحدت مسلمانان را تحکیم می بخشد

رجوع به علمای معتدل وحدت مسلمانان را تحکیم می بخشد

به گزارش قائم امام جماعت اهل سنت در بخش چاه دادخدا شهرستان قلعه گنج ضمن اشاره به لزوم تحکیم هرچه بیشتر وحدت مسلمانان در زمان کنونی اظهار داشت: رجوع به علمای معتدل اهل تسنن و تشیع وحدت بین مسلمانان را حاکم می کند.


مولوی خدابخش ترکی روز چهارشنبه در حاشیه یازدهمین همایش گفتمان برادری که با حضور علمای اهل سنت و تشیع استان کرمان در محل شهرستان قلعه گنج درحال برگزاری است به خبرنگار ایرنا اضافه کرد: آگاه سازی جوانان شیعه و اهل سنت با هدف تحکیم وحدت بسیار مهم می باشد.
وی بر لزوم آگاهسازی جوانان شیعه و اهل سنت نسبت به فعالیتهای مخرب و تبلیغات رسانه های معاند غربی تاکید و بیان نمود: بر باید علمای معتدل اهل سنت و شیعه در بین جوانان بیشتر نفوذ کنند.
مولوی ترکی اظهارداشت: وحدت میان اهل تسنن و تشیع یعنی انجام فرمایشات امام خامنه ای که فرمودند که اگر می خواهیم وحدت داشته باشیم باید مسلمان باشیم و مسلمان بودن به این معنا نیست که ما شیعه یا سنی باشیم.
امام جماعت اهل سنت روستاهای ریگ آباد و مندوستی در بخش چاه دادخدا شهرستان قلعه گنج ضمن اشاره به دیگر فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار داشت: برای این وحدت هزینه شده و هرکسی آنرا بشکند به کشور و نظام خیانت کرده است.
یازدهمین همایش گفتمان آیین برادری با حضور علمای اهل سنت و تشیع و سران طوایف استان کرمان بامداد روز چهارشنبه در شهرستان قلعه گنج واقع در جنوبی ترین نقطه این استان شروع شد و تا فردا پنجشنبه ادامه دارد.
برگزاری کارگاه های تخصصی با حضور علمای شیعه و سنی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچون بخش های تعیین شده این همایش است و بعد از افتتاح همایش، این کارگاه ها در پنج سرفصل آغاز شد.
برخی سرفصل های کارگاه های تخصصی این همایش در چارچوب «تبیین اندیشه های حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در جهت وحدت و تقریب، محبت و مودت خاندان در گفتار و سیره علمای اهل سنت، الگوهای موفق تعامل و همکاری مشترک شیعه و سنی، افراط گرایی، شناخت ریشه های آن و لزوم پیشگیری از جذب جوانان به آن و هم بررسی وضعیت شبکه های رسانه ای افراطی که با هدف تفرقه بین مذاهب اسلامی فعالیت می کنند» اعلام شده است.
کارگاه های تخصصی این همایش در دو نوبت بامداد و عصر برگزار می گردد و جمعبندی آنها در مراسم اختتامیه توسط دبیر کارگاه که از علمای اهل سنت استان تعیین شده است، عرضه می شود.
شهرستان قلعه گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار دارد.


منبع:

1400/08/05
19:48:39
5.0 / 5
704
تگهای خبر: اسلام , اسلامی , امام , بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵