قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
قرائتی:

نماز ملاک تربیت و تشویق فرزندان در خانواده ها باشد

نماز ملاک تربیت و تشویق فرزندان در خانواده ها باشد

به گزارش قائم ایرنا- رییس ستاد اقامه نماز کشور در اجلاسیه نماز استان سمنان اظهار داشت: خانواده ها در روند تربیتی فرزندانشان معیار تنبیه و تشویق را نماز قرار دهند.


به گزارش قائم به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی روز پنجشنبه در اجلاسیه نماز استان سمنان در حسینیه شهدای گم نام سپاه قائم(عج) استان، نماز را از تولد تا مرگ همراه انسان دانست و اضافه کرد: تقدیر و تشویق فرزندان بر محور نماز شکل گیرد و توجه به نماز، مطالعه و مباحثه محدود به جلسات نباشد.
وی، با اشاره به اهمیت نماز بیان کرد: خانه ها و کارمندان باید همراه خود یک کتاب نماز داشته باشند و از مطالعه و آموختن غافل نشوند.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر ساده سازی ساخت مساجد اشاره کرد: مطالعه و علم آموزی بصورت مستمر و از منابع معتبر و درست باشد و زندگی و فعالیت امروز مردم و جامعه باید بر محور مسجد و نماز شکل گیرد.
وی اظهار داشت: دانش آموختگی در کسب علم معنایی ندارد و علم آموزی و مطالعه همیشه باید ادامه یابد، برنامه مطالعاتی منظم در میان تمامی دستگاه های اجرائی، علما و روحانیون، دانشجویان، حوزه های علمیه، مسئولان و کارمندان وجود داشته باشد.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور اضافه کرد: مدیر خوب از عملکرد خود آمار ارائه نمی دهد بلکه به کارهای انجام نشده توجه می کند.
خودارزیابی ملاک تقدیر ادارات در موضوع نماز بود
رئیس ستاداقامه نماز استان سمنان هم در این جلسه با اشاره به برگزاری نماز جماعت در دستگاه های اجرائی استان بیان کرد: انتخاب دستگاه های اجرائی در اجلاسیه نماز برمبنای خودارزیابی مدیران، رای شورای داوران و ارزیابی سامانه سجاد است.
حجت الاسلام محمدرضا شمس الدین افزود: با وجود همه گیری ویروس کرونا نمازهای جماعت ادارات با رعایت دستورالعمل های بهداشتی اقامه شده است.
اجلاسیه نماز استان سمنان و تجلیل از دستگاه های اجرائی برتر استان در امر نماز با حضور رییس ستاد اقامه نماز کشور، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار، ائمه جمعه استان و مسئولان استانی در حسینیه شهدای گم نام سپاه استان سمنان انجام شد.
در اختتام از مجموع ۷۲ دستگاه اجرائی استان سمنان که در موضوع اقامه نماز مورد سنجش قرار گرفته بودند، ۲۰ دستگاه اجرائی تقدیر و ۲۶ دستگاه اجرائی بصورت ویژه مورد تقدیر قرار گرفتند./

1400/09/05
20:46:30
5.0 / 5
793
تگهای خبر: ائمه , اسلام , برنامه , بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳