قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
رئیس ستاد اقامه نماز:

ترویج نماز در قشر دانش آموز جدی گرفته شود

ترویج نماز در قشر دانش آموز جدی گرفته شود

به گزارش قائم ایرنا- رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهار داشت: مبحث نماز در رده های سنی پایین بیشتر مورد توجه باشد و بخصوص بین دانش آموزان جدی گرفته شود.


به گزارش قائم به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی روز پنجشنبه در نشست مجمع علمای استان سمنان در حسینیه شهدای گمنام سپاه قائم(عج) استان سمنان بیان نمود: وضعیت اقامه نماز در کشور بخصوص در میان کودکان و دانش آموزان مطلوب نمی باشد و وظیفه اصلی امامان جماعت و روحانیون توجه بیشتر به این رده های سنی است.
وی اضافه کرد: حضور کودکان در نمازهای جماعت مساجد یا مدارس جدی گرفته نمی گردد و امام جماعت بودن برای کودکان و دانش آموزان برای بعضی از روحانیون کم اهمیت است که نباید اینطور باشد.
قرائتی ضمن اشاره به این که امامان جماعت باید برای اقامه نماز در میان فرزندان کم سن وسال جامعه رغبت بیشتری داشته باشند خاطرنشان کرد: بنا بر تاکید قرآن کریم رشد، تعالی و آموزش کودکان نباید نادیده گرفته شود و با بهره مندی از امکانات بسیج زمینه ترویج نماز در میان کودکان فراهم گردد.
وی ضمن اشاره به اهمیت نماز و زکات اظهارداشت: تمام دین بر پایه نماز و نماز برپایه زکات است و لحظه ای غفلت از این واجب الهی جایز نیست.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور ابرازداشت: قصه گویی و بیان مناسب در میان طلاب و طلبه های جوان باید جدی گرفه شود تا ارتباط با کودکان با زبان خودشان، سریع و مناسب باشد.
قرائتی تصریح کرد: مطالعه و بهره مندی از قرآن و نهج البلاغه بیشتر از پیش در میان نسل جوان و دانشجویان گسترش یابد و هر فردی با هر جایگاه اجتماعی با مطالعه قرآن و بهره مندی از آن موفق می شود.
وی ضمن اشاره به اهمیت شناخت عمیق از مفاهیم قرآن، تصریح کرد: نهضت تفسیر قرآن با محوریت نماینده ولی فقیه در استان سمنان ایجاد و توسط علما، روحانیون و دانشجویان ادامه یابد.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار و تعدادی از روحانیون و طلاب در این جلسه حضور داشتند.
رییس ستاد اقامه نماز کشور بعد از نشست مجمع علمای استان، حضور در اجلاسیه نماز استان را در برنامه دارد./


منبع:

1400/09/07
14:24:43
5.0 / 5
692
تگهای خبر: آموزش , اسلام , امام , برنامه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳