قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت

طرح پنج ساله استعدادهای قرآنی در اسفند اختتام می یابد

طرح پنج ساله استعدادهای قرآنی در اسفند اختتام می یابد

مسئول طرح استعدادهای درخشان سازمان دارالقرآن الکریم از به انتها رسیدن این طرح بعد از پنج سال آموزش آگاهی داد و اظهار داشت: برنامه پایانی طرح استعدادهای درخشان در اسفند انجام خواهد شد.


به گزارش قائم به نقل از خبرگزاری ایرنا از سازمان دارالقرآن الکریم محسن یاراحمدی اظهار داشت: طرح استعدادهای قرآنی در قالب یک طرح پنج ساله برگزار شده و در آخر امسال، شاهد به انتها رسیدن دوره پنج ساله اول خواهیم بود. البته تعداد افرادی که از ابتدا در این دوره شرکت کردند، هزار و ۳۰۰ نفر بودند که با آزمون ها و غربالگری هایی که صورت گرفت، این افراد به ۱۷۰ نفر کاهش پیدا کرد که ریزش افراد در این طرح طبیعی است.
وی اضافه کرد: این ۱۷۰ نفر بعد از گذراندن دوره تقلید، وارد مرحله تطبیقی شدند. این طرح در دو سال اول در قالب تقلید و در سه سال بعدی در قالب تطبیق برگزار شده است. افرادی که به مرحله آخر این طرح راه پیدا کرده اند، تا اختتام بهمن در آزمون نهایی که توسط ادارات کل تبلیغات اسلامی استانها برگزار می شود، شرکت خواهند کرد و در صورت قبولی، از این دوره فارغ التحصیل خواهند شد.
یاراحمدی درباره آزمون پایانی این طرح اظهار داشت: ۲۰ قرعه کاربردی به میزان ۱۰ سطر از یک صفحه قرآن که از قبل به این افراد اعلام شده و قابلیت استفاده در محافل و برنامه قرآنی را دارد، در اختیار این افراد قرار گرفته است و این افراد باید با فیلمبرداری از تلاوت خود با فرمت MP۴ در اداره تبلیغات اسلامی استان، فایل تلاوت خودرا در قالب سی دی به سازمان دارالقرآن الکریم ارسال نمایند تا مورد داوری و ارزیابی قرار گیرد.
مسئول طرح استعدادهای درخشان اضافه کرد: این قرعه ها از شروع دوره تطبیق به این افراد اعلام شده و قاریان شرکت کننده در آزمون پایانی باید همه قرعه ها را حفظ باشند. میزان و حجم این آیات نیز در حدود یک جزء می باشد. آزمون نیز بصورت حفظ و از همین بیست قرعه خواهد بود.
وی افزود: تلاوت ها در اسفند ماه سال جاری مورد ارزیابی و داوری قرار خواهند گرفت و افرادی که نصاب لازم را کسب نمایند، موفق به کسب مدرک قرائت پیشرفته (سطح شش) سازمان دارالقرآن الکریم خواهند شد. همین طور قبول شدگان به طرح اسوه معرفی خواهند شد تا آموزش های بعدی را زیر نظر متخصصین رشته های مختلف ببینند. همین طور سازمان دارالقرآن الکریم این افراد را به ادارات تبلیغات اسلامی استانها معرفی خواهدنمود تا از این افراد در مراسمات و محافل قرآنی که در هر استان برگزار می شود، استفاده گردد.
یاراحمدی با اشاره به رده سنی طرح استعدادهای درخشان اظهار داشت: رده سنی این طرح در ابتدا در دو بخش ۹ تا ۱۴ و ۱۴ تا ۱۸ سال بود و افرادی که در میانه طرح، جذب این طرح شده اند هم اکنون بالای ۲۰ سال دارند و این مساله سبب شده تا این افراد قابلیت حضور در طرح اسوه را نداشته باشند ولی در مرحله جدید، محدوده سنی مشخصی یعنی ۹ تا ۱۳ سال را تعیین کرده ایم که افراد بعد از گذراندن دوره پنج ساله، قابلیت حضور در طرح اسوه را داشته باشند.
وی اضافه کرد: در دوره تقلید، آموزش های نظریه نداشتیم و منبع نظریه در قالب کتاب آموزش صوت و لحن برای معلمان ارائه شده است. این دوره، دوره کارورزی و عملی است و مطالب نظریه ارائه نکرده ایم و جنبه های عملی را مورد تاکید قرار داده ایم. کلاس های آموزشی این دوره از ابتدا بصورت حضوری بوده و زیر نظر یک استاد و در مرحله تطبیق زیر نظر دو استاد دنبال شده است.
یاراحمدی اضافه کرد: در مرحله جدید، توجه به محدوده سنی و سختگیری های لازم برای جذب اولیه صورت خواهد گرفت. برای کاهش ریزش افراد در جذب اولیه نیز باید از معلمین توانمند و نحوه استعدادیابی صحیح استفاده گردد تا جذب بیشتری صورت پذیرد. همین طور درباب ملاک های جذب اولیه، داشتن گوش موسیقایی مطلوب، استعداد لازم، سن لازم و شرایط اخلاقی جزو ملاک های اولیه طرح استعدادهای درخشان است.

1400/11/11
22:59:04
5.0 / 5
472
تگهای خبر: آموزش , اسلام , اسلامی , برنامه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳