قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
در گزارش قائم اعلام شد؛

راهبری و نظارت شورایعالی انقلاب فرهنگی بر اجرای مصوبه کنکور

راهبری و نظارت شورایعالی انقلاب فرهنگی بر اجرای مصوبه کنکور

معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از راهبری اجرای مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی آگاهی داد.



رجبعلی برزویی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به مصوبه کنکوری شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: شورایعالی انقلاب فرهنگی اجرای مصوبه مذکور را راهبری و نظارت خواهد نمود و بزودی ساختار راهبری آن طراحی و اجرا می گردد.
وی افزود: بطور حتم شورا تا به نتیجه رساندن مصوبه در کنار وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش و آموزش کشور خواهد بود و هرجا که لازم باشد مصوبات تکمیلی عرضه کرده و کمک خواهیم کرد تا مردم و داوطلبان عزیز به بهترین شکل نتیجه این مصوبه را دریافت نمایند.
معاون ستاد نقشه جامع علمی کشور اضافه کرد: یکی از مهم ترین کارها در جهت اجرای مصوبه فوق برگزاری امتحانات نهایی و استاندارد با نظام تصحیح الکترونیک است. در این حوزه راهبری و نظارت های لازم برای اجرای هر چه بهتر آزمون استاندارد از جانب شورا صورت خواهد گرفت.
وی افزود: امتحانات نهایی پایه دوازدهم دانش آموزان باید با استاندارد لازم برگزار شود، در همین زمینه آموزش و پرورش باید آیین نامه اجرایی آنرا تدوین و تصویب و به منظور اطلاع داوطلبان از فرآیند امتحانات و نهایی سازی سابقه تحصیلی، اطلاع رسانی کند تا آنها در جریان فرآیند قرار بگیرند. با توانمندی و تجربیاتی که در آموزش و پرورش سراغ داریم، حتما این مصوبه به بهترین شکل اجرا خواهد شد.
وی افزود: سازمان محترم سنجش آموزش کشور هم دو وظیفه اصلی را برای اجرای مصوبه اخیر شورا بر عهده دارد که یکی از این وظایف برگزاری کنکور به صورت دو بار در سال است و دوم اینکه نتایج این آزمون هم باید تا دو سال اعتبار داشته باشد. البته این کار احتیاج به برنامه ریزی و مطالعات جدی دارد، که یقیناً سازمان سنجش به بهترین شکل آنرا انجام خواهد داد.

1401/04/29
12:26:35
5.0 / 5
428
تگهای خبر: آموزش , برنامه , سازمان , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴