قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
همزمان با آغاز ماه محرم؛

سوگواره بصیرت عاشورایی در ۷۰ بقعه متبرکه استان همدان اجرا می شود

سوگواره بصیرت عاشورایی در ۷۰ بقعه متبرکه استان همدان اجرا می شود

به گزارش قائم معاون امورفرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان همدان اظهار داشت: برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی از هشتم مرداد تا پنجم مهرماه، همزمان با اول محرم تا آخر صفر در ۷۰ امامزاده و بقعه متبرکه استان همدان اجرا می شود.


حجت الاسلام «سیدعلی حسینی» روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی، اجرای ویژه برنامه های مذهبی ماه محرم، اجرای صحیح نیات واقفین با مبحث عزاداری امام حسین(ع) و تطبیق آن با نیازهای روز جامعه برگزار می گردد.
وی خاطرنشان کرد: فضا سازی محیطی بقاع و نصب پرچم و بنر، برگزاری مراسم عزاداری و سخنرانی دهه اول محرم در بقاع متبرکه استان، برگزاری خیمه معرفت در بقاع شاخص، برگزاری ویژه برنامه های روز تاسوعا و عاشورای حسینی و تغذیه و پذیرایی از عزاداران حسینی پیشبینی شده است.
معاون امورفرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان همدان از اعزام ۴۰ نفر از مُبلغین بومی و اعزامی برای تبلیغ به بقاع متبرکه اطلاع داد و اضافه کرد: طرح "شمیم حسینی" با هدف حمایت و مساعدت از هیات های مذهبی اجرا می شود.
حجت الاسلام حسینی ضمن اشاره به این که برگزاری مراسم شام غریبان و شب شهادت امام سجاد(ع) و برنامه «احلی من العسل» ویژه برنامه نوجوانان حسینی از برنامه های اجرایی در بقاع متبرکه است اضافه کرد: همایش رهروان زینبی( س) ویژه بانوان مصادف با ۱۲ محرم در بقاع متبرکه مجری سوگواره بصیرت عاشورایی برگزار می گردد.
وی تصریح کرد: خیمه های معرفت ویژه کودک و نوجوان، چند رسانه ای و مشاوره در بقاع متبرکه شاخص استان در روزهای برگزاری بصیرت عاشورایی دایر است.
معاون امورفرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان همدان، اقامه نماز ظهر عاشورا را از برنامه های مهم در سوگواره بصیرت عاشورایی برشمرد و عنوان کرد: نماز ظهر عاشورا در ۷۰ بقعه متبرکه مجری طرح بصیرت عاشورایی اقامه می شود.
حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: راه اندازی پویش سیاه پوش کردن کوچه ها و درب منازل با عنوان هر منزل یک بیرق امام حسین(ع)، پویش سراسری هر خانه یک حسینیه و اجرای سنت حسنه روضه های خانگی با استفاده از ظرفیت مُبلغان اعزامی و روحانیون بومی در بصیرت عاشورایی سال جاری اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه ایستگاه های صلواتی برای پذیرایی از عزاداران حسینی در بقاع متبرکه به راه افتاده است عنوان کرد: تغذیه عزاداران حسینی از محل موقوفات با رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام می شود.
استان همدان دارای ۲۳۸ بقعه متبرکه و مکان زیارتی است.


منبع:

1401/05/09
12:23:43
5.0 / 5
404
تگهای خبر: اسلام , امام , امامزاده , برنامه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳