قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
رئیس دانشگاه آزاد تاكید كرد؛

ممنوعیت صرف اموال دانشگاه به نفع جناح ها یا كاندیداهای انتخابات

ممنوعیت صرف اموال دانشگاه به نفع جناح ها یا كاندیداهای انتخابات

به گزارش قائم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: رویكرد دانشگاه در انتخابات، فراهم كردن زمینه های ارتقای بصیرت، آگاهی عمومی و افزایش حضور و مشاركت مردم بخصوص دانشجویان در انتخابات است.



به گزارش قائم به نقل از مهر، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را به روسای استان ها، واحدها، مراكز آموزشی و معاونت آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ نمود.
طهرانچی در این بخشنامه تاكید كرده است: اسفندماه سال ۱۳۹۸ جلوه ای دیگر از شور، شوق و مشاركت مردم ایران در انتخاباتی دیگر است و دوستداران راستین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اهتمام خود را مصروف مشاركت هرچه بیشتر مردم در این انتخابات خواهند كرد. آنچه برعهده همگان است، تلاش همه جانبه جهت تبیین جایگاه انتخابات بعنوان دستاورد پرارزش جمهوری اسلامی ایران است. برای این منظور باید از تمامی ابزارهای تعریف شده در قانون اساسی و مقررات جاری كشور بهره گرفت تا مشاركت حداكثری مردم در انتخابات كه میراث مجاهدت های امام راحل و شهیدان والامقام انقلاب اسلامی برای ملت ایران است و مقام معظم رهبری همواره بر آن تاكید می فرمایند، تحقق یابد.
براساس بندهای این بخشنامه، رویكرد دانشگاه در انتخابات، فراهم كردن زمینه های ارتقای بصیرت، آگاهی عمومی و افزایش حضور و مشاركت مردم بخصوص دانشجویان است. بنابراین حضور سخنرانان و تمام برنامه های انتخاباتی در دانشگاه، واحدها و مراكز دانشگاهی تابعه باید در نهایت بی طرفی و با محوریت آگاهی بخشی و مشاركت حداكثری خانواده دانشگاه آزاد اسلامی صورت گیرد.
در بخش دیگری از این بخشنامه تاكید شده؛ صرف اموال دانشگاه، سرمایه های انسانی و مالی دانشگاهیان بخصوص دانشجویان به نفع هر حزب، جناح یا كاندیدایی به هر نحوی شرعاً و قانوناً ممنوع می باشد. نصب هرگونه پوستر، بنر و یا اقلام تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه ها و كاندیداها در واحدها، مراكز و تمام اماكن دانشگاهی هم ممنوع می باشد.
همچنین در این بخشنامه آمده است: استفاده از فضای مجازی و شبكه های اجتماعی در اختیار دانشگاه، صرفاً با رویكرد افزایش حضور و مشاركت مردم مجاز است و استفاده از آنها به نفع حزب، جناح یا كاندیدای خاص مجاز نیست. برگزاری جلسات سخنرانی با حضور افراد موجه و صاحب نظر و با مشاركت دانشگاهیان جهت تاكید بر اهمیت شركت در انتخابات و آگاهی بخشی به دانشجویان بدون سمت و سوی تبلیغاتی برای كاندیداها بلامانع است.
در این بخشنامه تاكید شده؛ برگزاری جلسات میزگرد و مناظره از جانب تشكل های سیاسی دانشگاه بعد از تأیید كمیته سه نفره استان و طبق ضوابط شورایعالی انقلاب فرهنگی مجاز است. همینطور استفاده از امكانات محیطی دانشگاه نظیر سالن های اجتماعات در جهت تبیین اهمیت انتخابات به صورت اعم با پرهیز از جانبداری از فرد یا جناحی خاص بلامانع است.
با توجه به تاكیدات اخیر مقام معظم رهبری، امید است برگزاری پرشور انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی، بار دیگر شكوه و عظمت مردم سالاری دینی در ایران اسلامی را در مقابل جهانیان به نمایش بگذارد و نظام سربلند جمهوری اسلامی را بیشتر از پیش استقامت بخشد.

1398/09/17
14:19:32
5.0 / 5
3919
تگهای خبر: آموزش , اسلام , اسلامی , امام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵