قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
امام جمعه شاهرود تاكید كرد؛

وضعیت نامناسب مفاخر در شرق استان سمنان

وضعیت نامناسب مفاخر در شرق استان سمنان

قائم: به گزارش قائم، امام جمعه شاهرود ضمن انتقاد از وضعیت نامناسب رسیدگی به وضعیت مفاخر در شرق استان سمنان، اظهار داشت: باید قدردان این داشته ها بود.



به گزارش قائم به نقل از مهر، حجت الاسلام عباس امینی غروب چهارشنبه در مراسم کنگره ملی ابن یمین فرومدی به میزبانی سالن پورسینا شاهرود ضمن بیان این که باید برای حفظ آب و هوا، طبیعت، ذخایر و منابع بعنوان سرمایه های مادی کوشید، اظهار داشت: در مقابل وحدت، انسجام، تدین، شجاعت، ایثار، مفاخر و مشاهیر و تاریخ بعنوان سرمایه های معنوی هم نباید راکد و بی بهره بمانند.
وی ضمن بیان این که سرمایه های معنوی باید بالنده، ثمربخش و برای نسل حاضر و آینده باید مفید باشند، اضافه کرد: یکی از برنامه های خوب و کارآمد در این خصوص برگزاری بزرگداشت و نکوداشت مفاخر است که در استان سمنان از آن کم نیستند.
امام جمعه شاهرود ضمن بیان این که در همین شاهرود و میامی مفاخر به نام جهانی، منطقه ای و حتی گمنام وجود دارند، اظهار داشت: می بایست افکار، عقاید و زبان مفاخر را به نسل امروز شناساند و از آنها بهره گرفت که برگزاری کنگره ابن یمین فریومدی برای این منظور کار بسیار به جایی است.
امینی ضمن بیان این که تاریخ معاصر ما هم مفاخر بزرگی دارد که نباید از آن غفلت نماییم، خاطرنشان کرد: گاهی حجاب هم دوره ای بودن ما را از دسترسی به مفاخر موجود باز می دارد.
وی ضمن بیان این که امروز الگوی ایثار شهید فهمیده هم حتی مردم اروپا و آمریکا را بر انگیخته است، اضافه کرد: این افراد مفاخر دوران معاصر هستند که باید نسل های آینده از وجود آنها آگاه و آگاه باشند.
امام جمعه شاهرود ضمن بیان این که ابن یمین فریومدی در دوران سربداران زیست و از هم مذهبی های دوازده امامی است، اظهار داشت: ابن یمین را باید جور دیگر دید و به آن توجه کرد.
امینی ضمن بیان این که این سوال مطرح است که اگر ابن یمین در کشور دیگر زیست می کرد وضعیت آرامگاه، روستای زادگاهش و زیرساخت های منطقه این گونه بود؟ خاطرنشان کرد: مسؤلان اجرایی چماق بخش خصوصی را بر سر ما نکوبند، بنابراین این سرمایه های معنوی با به به و چه چه حفظ نمی شوند.
وی اضافه کرد: اگر مفاخر بسطام و خرقان در سایر کشورها بودند به نحو دیگری مورد توجه قرار گرفته، هزینه و فایده را طور دیگری حساب می کردند و جوانان نحوه دیگری جذب می شدند بنابراین تا دیر نشده باید برای مفاخر این خطه کاری کرد.


منبع:

1402/08/11
13:19:24
5.0 / 5
283
تگهای خبر: اسلام , امام , برنامه , دین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱