قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
در جشن آغاز هفته كتاب مطرح شد؛

سوال وزیر ارشاد از دانش آموزان در رابطه با توسعه کتابخوانی

سوال وزیر ارشاد از دانش آموزان در رابطه با توسعه کتابخوانی

به گزارش قائم، وزیر فرهنگ و ارشاد با حضور در دبیرستان دخترانه فرهنگ ضمن نواختن زنگ هفته کتاب از دانش آموزان این مدرسه پرسید اگر شما وزیر فرهنگ بودید برای توسعه کتابخوانی چه برنامه ای داشتید؟



به گزارش قائم به نقل از مهر، جشن شروع سی ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران همراه با نواختن زنگ کتاب در دبیرستان دخترانه فرهنگ صبح امروز سه شنبه ۲۳ آبان همزمان با روز «کتاب، کودک، نوجوان و دانش آموزان» اجرا شد.
در این مراسم یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، حامد علامتی مدیرعامل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برخی از مدیران فرهنگی کشور حضور داشتند.
در این مراسم دانش آموزان این مدرسه کتاب «در جستجوی رمان» که در ارتباط با معرفی پنجاه رمان برتر جهان است را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هدیه دادند.
اسماعیلی در این مراسم ضمن اشاره به معرفی کتاب توسط برخی از دانش آموزان این مدرسه، عنوان کرد: خیلی خوشحالم که در جمع شما هستم که همگی اهل کتاب و کتابخوانی هستید، از دانش آموزان فعال در زمینه کتاب تشکر می کنم، اینکه مشاهده کردم دانش آموزان کتابی را ترجمه کردند نشان میدهد چهره هایی فرهیخته هستید.
وی افزود: افتخار می کنم که در دانشگاه تهران مشغول تدریس می کنم و امروز هم در چهره شما آینده سازان درخشان ایران را مشاهده می کنم.
وی ضمن اشاره به سفر اخیر خود به کشور تاجیکستان، عنوان کرد: این کشور بیشتر از ۳۰۰ سال است که از ایران جدا شده است، اما همچنان زبان فارسی دارند و در گفت و گو با یکی از شاعران این کشور متوجه شدم که هنوز در نقاط روستایی هم نام دخترانشان را ایران دخت می گذارند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی عنوان کرد: امیدوار هستم همه تان کتابخوان حرفه ای باشید، ما نیاز داریم جامعه رشد پیدا کند و کتاب ها بهترین معیار برای سنجش رشد فرهنگی جامعه هستند، کشور ما هم عمیقاً فرهنگی است و تعداد زیادی دانشمند و نام آور داریم.
به گفته اسماعیلی، همه شخصیت های کشور ما فرهنگی و اهل کتاب هستند، رهبر عزیز انقلاب ما بزرگترین کتابخوان و نویسنده هستند، همینطور امام خمینی (ره) هم خود نویسنده و اهل کتاب بودند.
وی با طرح سوالی از دانش آموزان عنوان کرد: به این پرسش پاسخ دهید که «اگر شما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بودید برای توسعه کتابخوانی در کشور چه برنامه هایی را اجرا می کردید؟» شما فرصت دارید تا فردا پاسخ های خودرا به شماره ۳۰۰۰۴۱۴۱۰۰ ارسال کنید تا به پاسخ های برتر جوایزی اهدا شود.
اسماعیلی همینطور بمناسبت هفته کتاب، بن کتاب و بلیت تئاتر را به دانش آموزان مدرسه فرهنگ هدیه کرد.
همچنین در ادامه این مراسم یاسر احمدوند عنوان کرد: سال جاری برای نخستین بار هفته کتاب با حضور در یکی از مدارس شروع نماییم، این مسئله اتفاق مبارکی است و امیدواریم در سالهای آتی هم ادامه پیدا کند، همکاری وزارخانه های فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش برای توسعه و ترویج کتابخوانی لازم است.
وی اضافه کرد: امیدواریم در توافق و تفاهم خوبی که میان دو وزارت خانه وجود دارد، برنامه های مشترک خوبی هم در سطح مدارس کشور اجرا شود.
وی در آخر این مراسم از کتابخانه دبیرستان دخترانه فرهنگ بازدید نمود. بیشتر از ۵۰۰۰ نسخه کتاب در موضوعات و رده بندی مختلف در این کتابخانه موجود است.
 


منبع:

1402/08/23
12:44:21
5.0 / 5
302
تگهای خبر: آموزش , اسلام , اسلامی , امام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵