قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت

اعطای بورس تحصیلی متقابل ایران و مجارستان

اعطای بورس تحصیلی متقابل ایران و مجارستان

به گزارش قائم برپایه مذكرات وزارت علوم و بهداشت، بنیاد بورس مجارستان با اعطای تعدادی بورس متقابل در رشته های تحصیلی مختلف در مقاطع تحصیلات تكمیلی برای سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ موافقت نمود.



به گزارش قائم به نقل از مهر، پیرو مذاكرات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با همتایان مجاری بنیاد بورس مجارستان، با اعطای تعدادی بورس متقابل در رشته های تحصیلی مختلف در مقاطع تحصیلات تكمیلی برای سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ موافقت شد.
بر همین اساس و بنا به سیاست های اعطایی بورس دولت جمهوری اسلامی ایران علاقمندان می توانند با رفتن به آدرس اینترنتی: (https: //apply.stipendiumhungaricum.hu) نسبت به ثبت نام اولیه در رشته ها و دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (grad.saorg.ir) و رشته ها و دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی ( edd.behdasht.gov.ir )، اقدام نمایند.
بعد از ثبت نام در سامانه فوق الذكر، ضروریست متقاضیان از راه سامانه اطلاع رسانی اداره كل بورس و اعزام دانشجویان به آدرس Scholarship.Saorg.ir نسبت به ثبت نام در سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) Portal.saorg.ir - و متقاضیان رشته های علوم پزشكی، نسبت به تكمیل فرم اعلام شده و ارسال به آدرس پسـت الكترونیـكی eda@behdasht.gov.ir تا آخر وقت اداری مورخ ۲۵ دیماه ۱۳۹۸ برابر با ۱۵ ژانویه ۲۰۲۰ اقدام نمایند.
بدیهی است بعد از آخر مهلت مقرر به هیچ گونه درخواستی ترتیب اثر داده نخواهد شد. این ثبت نام به منزله ثبت نام اولیه می باشد و ارزیابی و تایید نهایی پذیرش متعاقباً اعلام خواهد شد.
انتخاب متقاضیان برتر برپایه سوابق تحصیلی، نمره زبان انگلیسی، سایر توانمندی های علمی و همینطور ارزیابی مصاحبه دانشگاه پذیرنده انجام می گیرد.
طبق سیاست های كلی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و همینطور اصلاح ماده ۳۵ معافیت تحصیلی مجلس شورای اسلامی درمورد متقاضیان دیپلمه برای ادامه تحصیل در دانشگاه ها را صرفاً محدود به دانشگاه های داخل كشور كرده است بنابراین بورس دولت های خارجی شامل دوره های كارشناسی و عمومی رشته های پزشكی نمی گردد.
در سال جدید تحصیلی، امكان درخواست مرخصی برای ثبت نام حتی برای (یك یا دو ترم) وجود نخواهد داشت.
كمیته بررسی اولیه متشكل از نهادهای ذیربط، متقاضیان واجد شرایط اولیه را جهت تصمیم گیری نهایی به شورای مركزی بورس معرفی می كند.

1398/09/25
14:58:27
5.0 / 5
4172
تگهای خبر: آموزش , اسلام , اسلامی , بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵