قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
رمضانی با قائم مطرح كرد؛

ظرفیتهای صنعت نشر ما چگونه به چشم ناشران خارجی می آید؟

ظرفیتهای صنعت نشر ما چگونه به چشم ناشران خارجی می آید؟

به گزارش قائم، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران اظهار داشت: حضور در نمایشگاه های خارجی سبب می شود ظرفیتهای صنعت نشر جمهوری اسلامی بهتر و بیشتر به چشم مسؤولان، بازدیدکنندگان و ناشران خارجی بیاید.



علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با برگزاری نمایشگاه رسانه های ایران بعد از چندسال وقفه اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه مطبوعات یک گردهمایی و همایش اصحاب رسانه است. همیشه این رسانه ها هستند که وارد برنامه های مختلف کشور ازجمله جشنواره ها و موضوعات مختلف می شوند، اما نمایشگاه مطبوعات زمانی است برای گردهمایی اصحاب رسانه که مردم و مسؤولان سراغ رسانه ها می آیند و یک حرکت معکوس شکل می گیرد.
وی اضافه کرد: صرف برگزاری این رویداد ضروریست و به مجموعه معاونت امور رسانه ای و تبلیغاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری آن خداقوت می گویم. همینطور به رسانه هایی که به صورت جدی در این رویداد شرکت نمودند و فطرت ۶ ساله برگزار نشدن نمایشگاه سبب نشد فکر کنند بی فایده است، خداقوت می گویم. جا دارد حضور مردم در این رویداد بیشتر باشد و به نظر می آید فضای تبلیغاتی بیشتری باید شکل می گرفت.
مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در ادامه اظهار داشت: ما در نمایشگاه مطبوعات لایه دیگری از رسانه ها را با عنوان مجلات داشتیم. خب حضور مجلات با توجه به تغییرات سبک رسانه کم شده و فکر می کنم با تکرار و استمرار برگزاری نمایشگاه ها این نکته هم بیشتر دیده می شود.
رمضانی در رابطه با برنامه خانه کتاب و ادبیات ایران برای حضور در نمایشگاه های خارجی کتاب اظهار داشت: یکی از کار ویژه های خانه کتاب و ادبیات حضور در نمایشگاه های بین المللی و مذاکره با ناشران و نمایشگاه ها برای حضور متقابل یکدیگر است، بشکلی که دعوت می شود هم ناشران کشورهای دیگر به صورت میهمان ویژه در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور پیدا کنند و هم برای حضور ایران رایزنی می شود.
وی اضافه کرد: در نمایشگاه دهلی هم مذاکراتی با نمایشگاه فرانکفورت، ریاض، شارجه و ابوظبی برای حضور ناشران و صنعت نشر ایران در این نمایشگاه ها شکل گرفت. همینطور از نمایشگاه دهلی دعوت شد بعنوان میهمان ویژه سال آینده در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشته باشد. همانطور که معاون فرهنگی وزارت ارشاد اسلامی هم قبلاً اعلام نمودند ایران هم سال آینده مقرر است میهمان ویژه نمایشگاه کتاب دهلی باشد. این خط کاری مستمر مجموعه خانه کتاب و ادبیات ایران برای تمام نمایشگاه های بین المللی است.
مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران اظهار داشت: در نمایشگاه دهلی هم با جدیت بیشتری نسبت به سالهای قبل حضور داشتیم و کتاب هایی که ارائه شد با دقت بیشتری برای دانشجویان فارسی زبان و افرادی که به زبان فارسی صحبت می کنند انتخاب شد؛ ازاین رو کتاب هایی به زبان اردو، انگلیسی و هندی به صورت گزینشی انتخاب شدند. همینطور متراژ غرفه به نسبت سالهای قبل بیشتر بود.
رمضانی در انتها اظهار داشت: همه این ظرفیت ها و حضور در نمایشگاه های خارجی سبب می شود ظرفیتهای صنعت نشر جمهوری اسلامی بهتر و بیشتر به چشم مسؤولان، بازدیدکنندگان و ناشران خارجی بیاید.


1402/12/06
13:57:03
5.0 / 5
219
تگهای خبر: اسلام , اسلامی , برنامه , تبلیغات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۴