قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
رئیس دانشگاه خبر داد:

راه اندازی دكتری مقاومت در دانشگاه امام صادق(ع)

راه اندازی دكتری مقاومت در دانشگاه امام صادق(ع)

به گزارش قائم رئیس دانشگاه امام صادق (ع) از ایجاد دكتری علوم سیاسی گرایش مقاومت در این دانشگاه آگاهی داد و اظهار داشت: این جزء رویش هایی است كه به بركت خون حاج قاسم به وجود آمده است.



به گزارش قائم به نقل از مهر، به مناسبت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، مراسمی در مسجد دانشگاه امام صادق مقابل السلام برقرار شد. در این مراسم حجت الاسلام سعدی ریاست دانشگاه به ایراد سخنانی در مورد این واقعه تلخ پرداخت.
وی در ابتدا ضمن عرض تسلیت به مناسبت این شهادت بزرگ، حاج قاسم سلیمانی را تربیت یافته مكتب امام دانست كه در دو بعد جهاد اكبر و اصغر موفق بود.
حجت الاسلام سعدی در ادامه ضمن ناجوانمردانه خواندن این ترور توسط بزرگ ترین تروریست دولتی از مجامع بین المللی خواست حداقل به جهت حفظ آبروی خود در این مساله ایفای نقش كنند.
سعدی در ادامه، این حادثه را نقض حاكمیت ملی یك كشور مستقل دانست و از مجامع علمی كشور خواست كه در ابعاد حقوقی وسیاسی این عرصه به وظیفه­ی خود عمل كرده و از مجامع بین المللی نیز مجازات عاملان این حادثه را پیگیری كنند.
وی اشاره كرد: شهادت حاج قاسم نشان داد كه تنها راه كشور عمل به گفتمان مقاومت است.
رئیس دانشگاه امام صادق (ع) در ادامه ضمن ضرورت تئوریزه كردن گفتمان مقاومت توسط جریان علمی كشور، اظهار داشت: جامعه علمی و جامعه نخبگانی ما بر روی این گفتمان بعنوان محور گام دوم انقلاب كار كنند و این را اعلام می كنم كه دكترای علوم سیاسی با گرایش مقاومت را در دانشگاه امام صادق برای سال آینده راه اندازی خواهیم كرد. این جزء رویش هایی است كه به بركت خون حاج قاسم به وجود آمده است.
رئیس دانشگاه امام صادق (ع) در ادامه اصرار كرد كه شهادت حاج قاسم سلیمانی اختتام راه گفتمان مقاومت نیست، این كج فهمی و خطای استراتژیك دشمنان جبهه مقاومت و نهضت اسلامی است.
سعدی همچنین، حاج قاسم را چهره ی بین المللی مقابل استكباری جهانی دانست و اشاره كرد: جبهه ی مقاومت به این واقعه پاسخ درخورد خواهد داد و مطئمن باشند كه نخستین و سریع ترین پیامی كه این خون خواهد داشت انسجام جبهه ی مقاومت است و تاوان سنگین این ترور را خواهند پرداخت كه همان حذف غده­ی سرطانی در خاورمیانه است.
وی ضمن تاكید مجدد بر ضرورت پاسخ دادن به دشمن درخواست پاسخ سریع، سخت و پشیمان كننده برای دولت ترامپ را مطالبه جامعه علمی كشور دانست.


منبع:

1398/10/15
13:30:19
5.0 / 5
4173
تگهای خبر: اسلام , اسلامی , امام , دكتر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳