قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
در جلسه شورای تحول علوم انسانی؛

برنامه درسی رشته جامعه شناسی انقلاب بررسی گردید

برنامه درسی رشته جامعه شناسی انقلاب بررسی گردید

به گزارش قائم برنامه درسی رشته جامعه شناسی انقلاب در جلسه شورای تحول علوم انسانی به ریاست دبیرشورای تحول و ارتقاء علوم انسانی بررسی گردید.



به گزارش قائم به نقل از مهر، جلسه ۱۷۶ شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورایعالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حدادعادل در محل دبیرخانه این شورا برگزار گردید.
در ابتدای این جلسه حداد عادل دبیر شورای تحول و ارتقاءعلوم انسانی با گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: جوشش میلیونی آحاد ملت ایران در مراسم خاكسپاری شهید قاسم سلیمانی و همراهانش بارزترین حادثه كشور در روزهای اخیر بود كه این حضور دارای پیام های فراوانی است.
پس از سخنان حداد عادل، حجت الاسلام و المسلمین دكتر حكیمیان رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گزارشی از كتاب های انتشار یافته در این پژوهشگاه ارائه نمود.
در ادامه جلسه مبحث بررسی سرفصل درسی و برنامه آموزشی رشته "جامعه شناسی انقلاب" در مقطع دكتری در دستور كار قرار گرفت و دكتر عرفان منش دبیر كارگروه تخصصی جامعه شناسی گزارشی در این حوزه ارائه نمود.
پس از عرضه این گزارش، محمد علی حاضری طی سخنانی اظهار داشت: كسی كه می خواهد در زمینه جامعه شناسی انقلاب اسلامی در مقطع دكتر ادامه تحصیل بدهد باید مبانی جامعه شناسی سایر انقلاب ها را هم بداند.
وی اضافه كرد: در این رشته یكی از موضوعات اصلی نقش اسلام در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی است.
پس از سخنان دكتر حاضری، اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند كه اهم آن به شرح ذیل است: ضرورت شناخت كلی مفهوم انقلاب، بررسی انقلاب اسلامی از دو جنبه سیاسی و اجتماعی، در نظر گرفته شدن دروس تخصصی در مقطع دكترا و توجه به نظرات مختلف طرح شده در زمینه اصل رشته جامعه شناسی.
پس از عرضه نظرات و پیشنهادهای اعضا، ادامه بررسی این برنامه درسی به جلسه آینده موكول شد.


منبع:

1398/11/07
20:46:40
5.0 / 5
4219
تگهای خبر: آموزش , اسلام , اسلامی , دكتر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳