قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
گزارش مهر از دانشگاههای تهرانی؛

كرونا كدام دانشگاه ها را مجبور به آموزش مجازی كرد

كرونا كدام دانشگاه ها را مجبور به آموزش مجازی كرد

قائم: همزمان با تعطیلی دانشگاه ها به سبب شیوع ویروس كرونا، برخی دانشگاه ها اعلام نمودند كلاس های نظری به صورت مجازی برگزار می گردد و تاخیر در جلسات دفاع مشمول جریمه نخواهد داشت.



به گزارش قائم به نقل از مهر، به سبب شیوع ویروس كرونا در استان های مختلف كشور طی روزهای اخیر، بر طبق اعلام وزارت بهداشت بعنوان متولی اصلی در بحث پیش گیری از این ویروس، برخی دانشگاه ها شامل دانشگاه های تحت نظارت وزارت علوم و دانشگاه های علوم پزشكی تعطیل اعلام گردید.
در همین راستا از دور روز گذشته دانشگاه های تهران در اطلاعیه های مختلف اعلام نمودند كه بمنظور جلوگیری از شیوع این ویروس و ضدعفونی كردن خوابگاه ها و اماكن عمومی دانشگاه، دانشجویان ظرف مدت دو روز خوابگاه ها را تخلیه كنند.
آموزش در دانشگاه تهران، شریف و علم و صنعت مجازی شد
همچنین تابحال دانشگاه های تهران، صنعتی شریف و علم و صنعت ایران اعلام نمودند بمنظور جلوگیری از وقفه در امور آموزشی كلاس های نظری دانشجویان به صورت مجازی انجام می شود.
در اطلاعیه دانشگاه علم و صنعت آمده است؛ كلاس های درسی در مقاطع مختلف تحصیلی دانشگاه، به صورت الكترونیكی و با استفاده از سامانه LMS ارائه خواهد شد. دانشجویان با اتصال به سامانه LMS از كلاس های آموزش الكترونیكی مربوطه استفاده خواهند نمود.
دانشگاه تهران نیز گفته است دانشجویان و اساتید برای توضیحات بیشتر و دسترسی به راهنماهای فراهم آمده در زمینه مجازی شدن كلاس ها، به آدرس https: //utec.ut.ac.ir/web/academics/reference بازگشت كنند.
دانشگاه صنعتی شریف نیز اعلام نموده است دانشجویان و اساتید به سامانه كلاس های مجازی دانشگاه به آدرس ( vclass.ecourse.sharif.edu) بازگشت كنند.
دانشگاه خواجه نصیر: برنامه ای برای مجازی شدن آموزش نداریم
علی اشرفی زاده معاون آموزشی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفتگویی كه با مهر داشت اعلام نمود این دانشگاه برنامه ای برای مجازی كردن آموزش در هفته های پیش رو ندارد.
دانشگاه تربیت مدرس: تاخیر در دفاع از پایان نامه مشمول جریمه نمی شود
محمد حسن نصرتی مدیر روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس نیز به خبرنگار مهر اظهار داشت: روز گذشته جلسه ای با حضور رئیس دانشگاه، معاون آموزشی و مدیران آموزش دانشگاه انجام شد و موضوع یادگیری الكترونیكی و یا ارائه محتوا به صورت مجازی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا آخر وقت فردا ۷ اسفندماه این خصوص تصمیم گیری شود. این دانشگاه آمادگی برگزاری كلاس ها به صورت الكترونیكی را دارد.
فتح اللهی معاون پژوهشی دانشگاه تربیت مدرس نیز تاكید كرده است كه تعطیلی دانشگاه ها جزو سنوات تحصیل دانشجویان محاسبه نمی گردد. همین طور وی در ادامه اعلام نموده است كه تاخیر در دفاع از پایان نامه مشمول جریمه نمی گردد. جلساتی كه هماهنگی آنها از قبل صورت گرفته است، تصمیم در این زمینه به دانشكده ها تفویض شده تا باتوجه به شرایط و تمایل ممتحنین و دانشجو تصمیم گیری نمایند.
دانشگاه علامه طباطبایی: تعویق دو هفته ای امتحانات
شجاع احمدوند معاون آموزشی دانشگاه علامه همین طور به مهر اظهار داشت كه این دانشگاه نمی تواند كلاس های نظری را به صورت مجازی برگزار كند، چونكه زیر ساخت های آن در دانشگاه فراهم نیست؛ اما دانشگاه به دنبال این است كه این سیستم را در دانشگاه ایجاد كند و اقدامات اولیه آنرا از روز گذشته آغاز نموده است.
معاون آموزشی دانشگاه علامه اضافه كرد: با توجه به این كه دانشگاه علامه كلاس ها را ۲ هفته زودتر از سایر دانشگاه آغاز كرد، حتی اگر دانشگاه ها تا اختتام اسفند تعطیل باشند، دانشجویان این دانشگاه متضرر نخواهند شد. تنها كاری كه می توانیم انجام دهیم این است كه امتحانات را ۲ هفته به تعویق بیندازیم.
وی همین طور درباره وضعیت برگزاری جلسات دفاع اظهار داشت: دانشجویان به سبب تعطیلات پیش آمده و تاخیر در دفاع، مشمول جریمه نخواهند شد؛ البته هم اكنون هم اگر استاد راهنما و مشاوران و دانشجویان با یكدیگر هماهنگ شوند، می توانند جلسه را حضوری برگزار كنند.
احمدوند اشاره كرد: بعد از آنكه دانشگاه به شرایط عادی بازگشت، همان مهلتی كه پیش از این تعطیلات به دانشجو داده شده بود، همان زمان نیز همین مهلت به او داده خواهد شد.
دانشگاه شهید بهشتی: احتمال مجازی شدن جلسات دفاع
امیررضا اصنافی رئیس روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی به مهر آگاهی داده است كه جلسه هیات رییسه دانشگاه ساعت ۱۴ شروع شده و در این نشست درباب برگزار شدن مجازی كلاس ها و همین طور دفاع از پایان نامه تصمیم گیری خواهد شد. دانشجویان و اساتید با برگزاری الكترونیكی كلاس و حتی جلسات دفاع موافق هستند.
دانشگاه امیركبیر: لغو جلسات پایان نامه باید به مدیر تحصیلات تكمیلی اعلام شود
دانشگاه امیركبیر درباب وضعیت برگزاری جلسات دفاع از پیشنهاد رساله و پایان نامه دانشجویان مقاطع تحصیلات تكمیلی اعلام نموده است در صورت توافق دانشجویان، اساتید راهنما و هیات داوران در این هفته بلامانع است و در صورت لغو جلسات، این مساله باید بوسیله معاونین تحصیلات تكمیلی دانشكده ها به مدیریت تحصیلات تكمیلی دانشگاه ارسال شود.


منبع:

1398/12/07
11:31:46
5.0 / 5
3713
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , پزشك , دین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
لینک دوستان قائم