قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

ضرورت اصلاح جایگاه ایران در رتبه بندی های بین المللی علمی

ضرورت اصلاح جایگاه ایران در رتبه بندی های بین المللی علمی

به گزارش قائم دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: متاسفانه جایگاه كشورمان در رتبه بندی های بین المللی علمی در بعضی حوزه ها چندان جالب نیست كه این مساله باید اصلاح گردد.



به گزارش قائم به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، دكتر علی اكبر حقدوست معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و تعدادی از مدیران این معاونت با حضور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ملاقات و گفتگو كردند.
عاملی اظهار داشت: ارائه گزارش عملكرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی احتیاج به فرصت مبسوط و گسترده تری دارد.
ایران در زمینه پزشكی به مرجعیت علمی دست یافته است
وی اضافه كرد: این جای خوشبختی است كه با وجود جو ایران هراسی كه دشمنان ما به وجود آورده اند، كشورمان در زمینه پزشكی به مرجعیت علمی دست یافته و مورد اعتماد مردم منطقه و سایر كشورهاست.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مطالعات میان رشته ای در فضای علمی جهان افزود: دراین زمینه جداسازی آموزش پزشكی از بدنه آموزش عالی كشور، ما را در رتبه بندی آموزشی گرفتار مشكل كرده است و ضمنا ارتباط علوم پزشكی با سایر رشته های علمی را نیز با اختلال مواجه كرده است، می توان مسیرهای میانه ای را برای تقویت همكاری بین رشته ای فراهم آورد.
عاملی با اشاره به تجربه دانشگاه های مطرح جهان دراین زمینه اظهار داشت: تغییر ساختاری در این مساله هرچند مشكل است ولی غیرممكن نیست.
لزوم توجه به نقش تكنولوژیهای جدید در علوم پزشكی
وی با تاكید بر ضرورت توجه به نقش تكنولوژیهای جدید در علوم پزشكی اضافه كرد: این فناوری ها، علوم پزشكی را متحول كرده و بخش عمده ای از این تحولات در حوزه سایر علوم مانند علوم كامپیوتر و... شكل گرفته است.
رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی كشور افزود: متاسفانه جایگاه كشورمان در رتبه بندی های بین المللی علمی در بعضی حوزه ها چندان جالب نیست كه این مساله باید اصلاح گردد.
وی با اشاره به تفاهم نامه همكاری میان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مركز ملی فضای مجازی اضافه كرد: باتوجه به تاثیر تكنولوژی های جدید در میرایی رشته های درسی، موضوع رشته های نوین و تاثیر پیشرفت های فناوری و همچون فناوری های فضای مجازی از موضوعاتی است كه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
تاكید بر اهمیت امنیت و ظرفیت «پایگاه های داده ها»
عاملی با تاكید بر اهمیت ظرفیت «پایگاه های داده ها» (DATA CENTER) افزود: افزایش ظرفیت «پایگاه داده ها» و توجه به امنیت این پایگاه ها برای نگهداری اطلاعات حوزه علوم پزشكی لازم است.
رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی كشور با اشاره به ظرفیت پایگاه علوم استنادی جهان اسلام (ISC) اظهار داشت: این مركز مهم علمی توانسته است تا با گسترش و تعمیق ارتباطات بین المللی علمی، روابط علمی خصوصاً در جهان اسلام را تسهیل كند و وزارت بهداشت می تواند از این ظرفیت استفاده بیشتری داشته باشد.
عاملی با اشاره به ضرورت استفاده از تجربه منطقه بندی آموزش پزشكی اضافه كرد: كوشش های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در زمینه منطقه بندی آموزش پزشكی، باتوجه به ظرفیت ها و ماموریت های دانشگاه های علوم پزشكی یك الگوی مفید و قابل استفاده می باشد.
وی همین طور در انتهای سخنان خود با اشاره به موضوع «پرونده الكترونیك سلامت» و «توزیع مناسب پزشك در كشور» بر ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی دراین زمینه نیز تاكید نمود.

1398/12/19
23:19:00
5.0 / 5
3264
تگهای خبر: آموزش , اسلام , بهداشت , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱