قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت

تحقیقات و پایان نامه های در رابطه با حمل و نقل حمایت می شوند

تحقیقات و پایان نامه های در رابطه با حمل و نقل حمایت می شوند

قائم: بر طبق انعقاد تفاهم نامه ای میان دانشگاه علم و صنعت و یك انجمن خیریه در حوزه راهسازی و بهسازی راه های كشور، از تحقیقات در رابطه با حمل و نقل در این دانشگاه حمایت می شود.



به گزارش قائم به نقل از مهر، تفاهم نامه همكاری دانشگاه علم و صنعت ایران و یك انجمن در حوزه راهسازی و بهسازی راه های كشور، هفتم مهرماه ۱۳۹۸ به امضا رسید.
بر اساس این قرارداد، دانشگاه علم و صنعت ایران و یك انجمن خیریه در حوزه راهسازی و بهسازی راه های كشور موافقت كردند در زمینه هایی همچون پشتیبانی از تحقیقات و پایان نامه های كاربردی در رابطه با حوزه حمل و نقل، مشاركت در انجام مطالعات و تحلیل عوامل موثر در بهبود روشهای كاهش اثرات و خسارات ناشی از سوانح رانندگی و مدیریت مطالبات اجتماعی، آموزش های عمومی، تهیه و انتشار محتوای در رابطه با ایمنی حمل و نقل در فضای مجازی؛ در امتداد سیاست های اقتصاد مقاومتی و با همكاری دستگاههای ذیربط همكاری نمایند.
در ادامه نشست، افشین شریعت (معاون اجتماعی و فرهنگی و رئیس مركز تحقیقات ایمنی كاربردی دانشگاه) با تاكید بر ضرورت پشتیبانی از تحقیقات كاربردی، اظهار داشت: بعضی از مدیران و تصمیم سازان كشور با مقوله ایمنی آشنایی زیادی ندارند و این دانشجویان هستند كه مدیران فردای كشور خواهند بود؛ پس لازم است این دانش در دانشجویان و تصمیم سازان آینده كشور ایجاد شود و امیدواریم نگاه همكاری دانشگاه با انجمن، كاربردی، اجرایی و عملیاتی باشد.
جبار علی ذاكری، رئیس دانشگاه، با تاكید بر اهمیت بحث ایمنی در كشور، اشاره كرد: دانشگاه علم و صنعت ایران در حوزه حمل و نقل، از جایگاه خوبی در میان دانشگاههای دیگر برخوردار می باشد و به شكلی موفق در این زمینه عمل كرده كه رتبه ۱۰۰ تا ۱۵۰ جهان را داراست و ما امیدواریم در طولانی مدت بتوانیم در حوزه حمل و نقل، ساختار جدیدی برای كشور بسازیم كه در فعالیت های حمل و نقلی موثر باشد.
وی اظهار داشت: از هم افزایی با كمك نخبگان، اساتید و دانشجویان كه سرمایه های دانشگاه هستند استقبال می نماییم و امیدواریم این تفاهم نامه شروع خوبی باشد برای سوق دادن فعالیت های پژوهشی به موارد كاربردی.
رییس دانشگاه با اشاره به راه اندازی دو مركز كارآفرینی در دانشگاه، اظهار داشت: راهبرد دانشگاه علم و صنعت ایران درباب دانش آموختگان، شكل دهی مراكز كارآفرینی است كه امیدواریم سومین آنرا بتوانیم در هفته پژوهش راه اندازی نماییم و می خواهیم دانشجو را با نگاه كارآفرینی پرورش دهیم تا علاوه بر اشتغال خود، برای دیگران نیز تولید شغل كند.
ذاكری اضافه كرد: یكی از مباحث جدی ما، «مركز نوآوری حمل و نقل هوشمند» به منظور پرورش استعدادها، دریافت ایده های نو و عملیاتی كردن چند ایده است كه در این خصوص با سرمایه گذار توافق كرده ایم در طبقه فوقانی دانشكده مهندسی راه آهن راه اندازی شود.
رییس دانشگاه درانتها ابراز امیدواری كرد در كارهای مشترك در حوزه ایمنی نیز بتوان از ظرفیت بین المللی و توانمندی دیگر حوزه ها نیز استفاده نمود.


منبع:

1398/07/08
20:43:28
5.0 / 5
4575
تگهای خبر: آموزش , دستگاه , فرهنگ , مدیریت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱