قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
بر اساس آیین نامه جدید؛

متخلفان علمی از ادامه تحصیل محروم می شوند

متخلفان علمی از ادامه تحصیل محروم می شوند

به گزارش قائم معاون آموزشی دانشگاه تهران اظهار داشت: اگر تخلف دانشجو در زمان تحصیل و در مرحله پژوهش، تدوین رساله و یا رساله محرز شود، از ادامه تحصیل محروم خواهد شد.



سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، از تغییر در آئین نامه های آموزشی این دانشگاه اطلاع داد و تصریح كرد: تاكید بر رسیدگی به تخلفات دانشجویان یكی از نكات برجسته آئین نامه جدید است؛ بر این اساس اگر دانشجو، در هر مرتبه تحصیلی مرتكب تخلف شود، باید مورد رسیدگی قرار گرفته و حكم متناسب با تخلف صورت گرفته، صادر و اعلام گردد.
معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: در این راستا، اگر تخلف دانشجو؛ چه در زمان تحصیل و چه در مرحله پژوهش، تدوین رساله و رساله، محرز شود، بنا به سفارش اكید آئین نامه جدید از ادامه تحصیل محروم و اگر بعد از اتمام دوره تحصیل هم مشخص شود كه دانشجویی مرتكب تخلف علمی شده بوده است، با ابطال مدرك مواجه خواهد شد.
حسینی درمورد روند رسیدگی به تخلفات اظهار داشت: اساساً بر اساس گزارش هایی كه به دانشگاه برسد، ابتدا كمیته اخلاق دانشگاه، به عنوان مرجع ممیزی، نسبت به بررسی و رسیدگی به تخلف صورت گرفته اقدام و متعاقب آن، كمیته انضباطی، حكم لازم را صادر و اعلام می كند.
معاون آموزشی دانشگاه تهران اظهار داشت: طی یكی دو هفته پیش رو، به منظور شفاف سازی برای دانشجویان، تجمیع قوانین آموزشی دانشگاه را به صورت كتابچه منتشر می نماییم كه علاوه بر خود آئین نامه، شامل تمامی دستورالعملها و مقررات هم خواهد بود.

1398/08/11
11:24:30
5.0 / 5
4331
تگهای خبر: آموزش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵