قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
معاون دانشگاه آزاد ابلاغ كرد؛

جزئیات ارائه دروس جبرانی زبان و روش تحقیق به دانشجویان

جزئیات ارائه دروس جبرانی زبان و روش تحقیق به دانشجویان

قائم: معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی دستورالعمل ارائه درس جبرانی زبان تخصصی و روش تحقیق برای دانشجویان دوره كارشناسی ارشد رشته های گروه علوم انسانی و هنر را ابلاغ نمود.



به گزارش قائم به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دستورالعمل ارائه درس جبرانی زبان تخصصی و روش تحقیق برای دانشجویان دوره كارشناسی ارشد رشته های گروه علوم انسانی و هنر را به واحدها و مراكز آموزشی دانشگاه ابلاغ نمود.
خسروپناه در این دستورالعمل تاكید كرده به منظور تقویت توان پژوهشی دانشجویان در دوره های كارشناسی ارشد، ارائه دروس جبرانی زبان تخصصی و روش تحقیق برای دانشجویان دوره های كارشناسی ارشد رشته های گروه علوم انسانی و هنر شامل درس جبرانی زبان تخصصی به ارزش دو واحد نظری و درس جبرانی روش تحقیق به ارزش دو واحد نظری است.
براساس بندهای این دستورالعمل، دانشجویانی كه درس روش تحقیق را در مقطع كارشناسی در رابطه با مقطع كارشناسی ارشد گذرانده باشند، نیازی به گذراندن این درس در چارچوب درس جبرانی در دوره كارشناسی ارشد ندارند و چنانچه دروس زبان تخصصی و روش تحقیق در برنامه درسی دوره كارشناسی ارشد موجود باشد، دانشجویان نیازی به گذراندن این دروس ندارند.
بر این اساس در غیراینصورت اگر دانشجویی ملزم به گذراندن هر یك از دو درس روش تحقیق یا زبان تخصصی شود، گروه آموزشی مربوطه می تواند دروس زبان تخصصی و روش تحقیق را با دروس اختیاری دوره ارشد جایگزین كند تا سقف دروس از ۲۶ واحد و ستاندن ۶ واحد پایان نامه، جمعاً ۳۲ واحد تجاوز نكند، به استثنای دانشجویان غیر مرتبطی كه باید تا سقف ۱۲ دروس جبرانی بگذرانند كه دو درس روش تحقیق و زبان تخصصی نیز مشمول سقف ۱۲ واحد است.
لازم به ذكر است؛ این دستورالعمل كماكان برای دانشجویان ورودی سال ۹۸ و پس از آن نیز الزامی است.


منبع:

1398/08/14
10:59:18
5.0 / 5
4573
تگهای خبر: اسلام , اسلامی , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴