قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
در گزارش قائم اعلام شد؛

دانشگاه های عراق رتبه بندی شده اند

دانشگاه های عراق رتبه بندی شده اند

قائم: قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل اظهار داشت: دانشگاه های عراق هم رتبه بندی شده اند، فهرست و مدارک ۲۷ دانشگاه جهت بررسی و تایید به کشور عراق ارسال می شود.



وحید حدادی اصل در گفتگو با خبرنگار مهر درباره رتبه بندی دانشگاه های عراقی اظهار داشت: یکی از وظایف مرکز بین الملل وزارت علوم، رتبه بندی تمام دانشگاه های جهان است. بعضی از کشورهای کوچک خارجی هستند که بیشتر از هزار واحد دانشگاهی دارند، ولی تمام این واحدها تأیید نمی شوند.
وی افزود: حتی پزشکی و فنی مهندسی در خیلی از کشورها مورد تأیید ما نیست، ما در این خصوص بسیار دقیق هستیم اگر کشور عراق حالا برای رتبه بندی دانشگاه های دیگر کشورها اقدام نموده و فهرست دانشگاه های مورد تأیید را اعلام نموده است ما سال هاست این فهرست را اعلام نموده ایم.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل اضافه کرد: هر دانشگاهی در خارج که به این رتبه بندی معترض است می تواند مدارک ارسال نماید، ما آنرا بررسی و اعلام می نماییم که مورد تأیید هستند یا خیر، همان کاری که ما با کشور عراق کردیم.
وی افزود: در یکی از کشورها آکادمی وجود داشت که در آن کشور رتبه یک بود، ولی چون اسم آکادمیک داشت، کشور ایران آنرا قبول نداشت، که مدارک ارسال کرد و ما اطلاعات آنرا بررسی نموده و تأیید کردیم. عراق هم همین کار را می کند می گوید من این ۲۷ دانشگاه را قبول ندارم، ما مدارک ارسال می نماییم تا بررسی شده و مورد تأیید واقع شوند.
به گزارش قائم به نقل از مهر، پیش از این کشور عراق در جدید ترین نظام رتبه بندی خود ۲۷ دانشگاه ایرانی همچون دانشگاه علامه طباطبایی را برای تحصیل دانشجویان عراقی غیر معتبر اعلام نموده بود.

1401/04/25
12:48:24
5.0 / 5
356
تگهای خبر: پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲