قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
توسط انتشارات سروش؛

اقتباس برای تلویزیون و سریال به چاپ دوم رسید

اقتباس برای تلویزیون و سریال به چاپ دوم رسید

قائم: به گزارش قائم، کتاب اقتباس برای تلویزیون و سریال نوشته شانون ولز لاسان با ترجمه سروش جنتی توسط انتشارات سروش به چاپ دوم رسید.



به گزارش قائم به نقل از مهر، چاپ دوم کتاب «اقتباس برای تلویزیون و سریال» نوشته شانون ولز لاسان با ترجمه سروش جنتی اخیرا توسط انتشارات سروش به چاپ دوم رسیده است.
از جمله کتاب های پژوهشی است که محصول مطالعه و بررسی تعداد قابل توجهی از سریال های به روز و منابع اقتباس شده‌ی آن هاست. این که پژوهشگری توانسته دو مبحث بسیار طلایی امروزی، تلویزیون و اقتباس را با هم بررسی کند، تلاشی بسیار پرارزش است؛ بخصوص که تابحال این دو مبحث با هم و در کنار هم بررسی نشده اند. متأسفانه تا به امروز در این حوزه، نه تنها کتابی ترجمه نشده است، بلکه میزان تألیف و پژوهش این دو مبحث با هم، در عصر طلایی تلویزیون، به صورت قابل ملاحظه ای پایین است.
در این کتاب سعی شده منابعی را که نویسنده قصد داشته است بررسی کند، با دقت مشاهده و کنکاش شود و برخی از واژه ها و اصطلاحات جدیدی را که برای نخستین بار در این حوزه به کار رفته اند و سابقه‌ی ترجمه نداشته اند با استفاده از پژوهش های زبانی و همینطور مطالعه‌ی تاریخچه‌ی اصطلاحات و ریشه شناسی، به زبان فارسی برگردانده شود.
این کتاب، در مرتبه اول امکان دارد برای برنامه سازان تلویزیونی چه در پلت فرم صداوسیما و چه در وی. او. دی ها راهگشا باشد؛ بخصوص وقتی در متن کتاب خواهیم خواند که خیلی از آثار موفق سریالی اخیر مثل بازی تاج و تخت، هانیبال، گم شده، جنگ ستاره ای گالاتیکا و… اقتباس شده از منابع ادبی یا سینمایی بوده اند.
خالی از لطف نیست، برای ما ایرانیانی که منابعی کم نظیر از قصه های تعلیمی یا حماسی متنوع داریم، الگویی برای برنامه سازی سریالی و تلویزیونی باشند که موفقیت آنها از پیش تضمین شده است.
در مرتبه‌ی دوم این کتاب می تواند برای پژوهشگران و دانشجویان رشته های سینما، تلویزیون و ادبیات ما مفید باشد؛ بخصوص این که خود نویسنده استاد دانشگاه بوده و تقریبا تمامی منابعی را که از آن پژوهش صورت گرفته در پایان هر فصل آورده است و خود همان منابع می تواند به دانشجویان در دستیابی ساده به منابع اصلی مطالعاتی این دو زمینه، اقتباس و تلویزیون، کمک نماید.

1402/07/06
18:54:49
5.0 / 5
253
تگهای خبر: بازی , برنامه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵