قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
معاون آموزشی دانشگاه خبر داد:

آمار اساتید بازنشسته دانشگاه تهران، كاهش پذیرش در مقطع ارشد

آمار اساتید بازنشسته دانشگاه تهران، كاهش پذیرش در مقطع ارشد

به گزارش قائم معاون آموزشی دانشگاه تهران آمار بازنشستگی اساتید را اعلام نمود و اظهار داشت: امسال در جهت كیفی سازی، ظرفیت پذیرش دانشجویان در مقطع تحصیلات تكمیلی كاهش پیدا كرد.



سید حسین حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به كاهش ظرفیت دانشجوی این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تكمیلی، اظهار داشت: البته ظرفیت پذیرش در مقطع كارشناسی ثابت مانده به صورتی كه در چند سال گذشته ظرفیت مقطع كارشناسی را كه حدوداً ۴ هزار نفر بوده، ثابت نگه داشته ایم و امسال هم همین تعداد پذیرش خواهیم داشت.
معاون آموزشی دانشگاه تهران علل كاهش ظرفیت پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تكمیلی را شرح داد و اضافه كرد: قصد نداریم، به هر شكل ممكن ظرفیت خویش را پر نماییم و تاكید دانشگاه بر این است، افرادی كه توانمندی علمی و شرایط لازم را برای ورود به تحصیلات تكمیلی دانشگاه تهران دارند پذیرش شوند. همینطور این كاهش در جهت اجرای برنامه سوم دانشگاه و به منظور كیفی سازی آموزش در دستور كار دانشگاه قرار گرفته است.
معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به اینكه بخش قابل توجهی از كاهش جمعیت دانشجویی ما در مقطع ارشد، مربوط به ظرفیتهای دوره های الكترونیكی است، افزود: می خواهیم با این راهكار و به منظور بهبود شاخص استاد به دانشجوی دانشگاه تهران كه هم اكنون یك به ۲۲ است، در گام نخست به عدد یك استاد به ۱۸ دانشجو و نهایتاً به شرایط مطلوب و نسبت یك به ۱۶ برسانیم. حسینی با اشاره به ثبت نام دانشجویان مقطع دكتری، تصریح كرد: در این مقطع ظرفیت پذیرش امسال ما، حدود یك هزار و ۱۰۰ دانشجو اعلام شده است.
وی میزان كاهش ظرفیت دانشگاه تهران را در مقطع كارشناسی ارشد برای سالجاری حدود ۵ درصد عنوان نمود و اظهار داشت: امسال در این مقطع حدود ۷ هزار نفر پذیرش خواهیم داشت. ضمن اینكه باید در مجموع تعداد پذیرش ارشد و دكتری استعدادهای درخشان را هم به این ارقام افزود.
معاون آموزشی دانشگاه تهران همینطور با اشاره به اینكه هر ساله بین ۶۰ تا ۷۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه تهران بازنشسته می شوند، افزود: برای جبران این افراد و هم بهبود نسبت استاد به دانشجو، امسال هم همچون سنوات گذشته، حدود ۸۵ تا ۱۰۰ نفر، جذب هیات علمی و استخدام خواهیم داشت.

1398/06/11
19:08:57
5.0 / 5
4131
تگهای خبر: آموزش , دكتر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱