قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
قمی:

حفظ جان و سلامتی عزاداران حسینی از مهم ترین دغدغه های سازمان تبلیغات اسلامی است

حفظ جان و سلامتی عزاداران حسینی از مهم ترین دغدغه های سازمان تبلیغات اسلامی است

قائم: رییس سازمان تبلیغات اسلامی حفظ سلامتی عزاداران و دلدادگان حسینی را در کنار برگزاری مراسم ماه محرم مهم و دارای اهمیت بالا دانست.


به گزارش قائم به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، نشست هم اندیشی و هم افزایی بین دستگاه های ستاد ملی محرم در مجموعه شهدای انقلاب اسلامی و با حضور نمایندگان دستگاهها و نهادهای مختلف کشوری، حجت الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی و بمنظور هم افزایی و هماهنگی نهادها در عملیات محرم انجام شد.
حجت الاسلام قمی در این جلسه با اشاره به اهمیت برگزاری هرچه بهتر مراسم عزاداری ماه محرم اظهار نمود: حرف حساب تمامی متدینین و دستگاهها تعظیم شعائر حسینی در روزهای عزاداری ماه محرم است. جامعه فرهیخته قائل اند که جامعه برای قوی تر شدن و حرکت روبه جلو برمبنای هویت ریشه دار در محبت به سیدالشهدا به تعظیم شعائر حسینی در محرم نیاز دارند.
وی افزود: مردم ایران اسلامی باور دارند که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و عزاداری عمومی در جامعه و تعظیم یکپارچه شعائر دوده خواست و هویت اصیل مردم ایران است.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی بابیان این نکته که برگزاری مراسم ماه محرم در کنار رعایت دستورالعمل های بهداشتی خواهد بود اشاره کرد: سخن ما این است که جامعه مذهبی و متدین خوب بلدند مراسم مذهبی خودرا با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار کنند و این مهم را سال قبل ثابت کرده و تحسین مقام معظم رهبری و تمامی کارشناسان بهداشتی را برانگیختند.

حجت الاسلام قمی بابیان این که دلدادگان حسینی همان گونه که به برگزاری مراسم های عزاداری علاقه دارند به همان نسبت به حفظ سلامتی خود و دیگران نیز اهمیت می دهند، تاکید کرد: سلامتی مردم عزادار و دلداده امام حسین (ع) برای همه کسانی که در این جمع حضور دارند مسئله مهم و باارزشی است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به موج سواری رسانه های معاند اشاره و بیان داشت: اقدامات و کارهایی که در این چند هفته اخیر رسانه های بیگانه مقابل اعتقادات مردم انجام دادند همه بیان کننده اغراض و دشمنی آنان نسبت به ملت ایران است، بعضاً به شکلی افتضاح دروغ های شاخ دار را بیان می کردند که حتی نیازی برای صدور بیانیه تکذیب نبود.
وی ادامه داد: یکی از مصادیق تعظیم شعائر فضاسازی صوتی و بصری در سطح شهرها است و فضای شهری باید به شکلی باشد که عزادار بودن مردم در محرم بیش از هر چیز دیگری جلوه نمایی کند. این سیاه پوش کردن و نمادها جلوه نمایی تعلقات مردم به حضرت سیدالشهدا (ع) است.
حجت الاسلام قمی در آخر اشاره کرد: امسال برخی تلقی کردند که این مظاهر درحال افول است این تصور را با تعظیم بهتر شعائر آن هم با حضور، ظهور و بروز بیش ازپیش و با رعایت کامل ضوابط تغییر خواهیم داد. می طلبد همه دستگاه های حاکمیتی با همگرایی مؤثرتر و با گام نهادن در راه فرهنگ و اعتقادات مردم، پشتیان و خادم خوبی برای آنان باشند.




منبع:

1400/05/06
23:01:20
5.0 / 5
484
تگهای خبر: اسلام , اسلامی , امام , بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳