رئیس دانشگاه الزهرا خبر داد؛
اهدای تبلت به دانشجویان كم بضاعت
رئیس دانشگاه الزهرا اظهار داشت: برای بهره گیری از آموزش های مجازی بعضی از دانشجویان کم بضاعت به حمایت نیاز داشتند که در همین راستا ۱۰۰ تبلت به دانشجویان اعطا شد.
به گزارش قائم به نقل از دانشگاه الزهرا، مهناز ملانظری در نشست خبری که امروز در دانشگاه الزهرا برگزار شد، اظهار نمود: سال جاری با شیوع کرونا دانشگاه شرایط خاص و متفاوتی را تجربه نمود. سالی که بدون دانشجو سپری شد و از حضور دانشجویان کارشناسی به طور کامل بی بهره بود.
وی ضمن اشاره به حضور دانشجویان کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی در دانشگاه اضافه کرد: باآنکه دانشگاه از حضور دانشجویان کارشناسی در ۱ سال گذشته بی بهره بود اما شرایط حضور دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با رعایت پروتکلهای بهداشتی جهت بهره مندی از امکانات کارگاه ها و آزمایشگاه ها فراهم گردید.
رئیس دانشگاه الزهرا با اشاره به اینکه دانشگاه بدون دانشجو معنا ندارد، افزود: در دوران کرونا خیلی از فعالیتهای دانشگاه که قبل از آن، به صورت حضوری و با وجود دانشجویان برگزار می شد، به صورت مجازی در دستور کار قرار گرفت و نه تنها خللی در انجام آنها وارد نشد بلکه در مواردی با رشد و ارتقا هم نسبت به سال قبل مواجه بود.
ملانظری در ادامه ضمن اشاره به اقدامات دانشگاه در دوران کرونا مطرح کرد: فراهم کردن زیرساخت مجازی و برنامه ریزی های منعطف یکی از خصوصیت های اصلی اقدامات دانشگاه در این زمان بود که بر همین مبنا دانشگاه متناسب با شرایط و تصمیمات ستاد ملی مقابله کرونا، مسائل و برنامه های خویش را بدون تعلل تدوین کرد.
وی ضمن اشاره به آغاز آموزش مجازی از سال قبل اظهار داشت: با شروع اپیدمی کرونا از اسفندماه سال قبل آموزش مجازی در دانشگاه کلید خورد اما لازم بود تا اعضای هیئت علمی هم مرتباً آموزش هایی را در این عرصه دریافت نمایند. بر همین مبنا به صورت فشرده آموزش هایی برای اساتید در دستور کار قرار داده شد و در ۶ ماه نخست سال بیشتر تمرکز دانشگاه بر بحث آموزش بود و در ۶ ماه دوم سال هم فرصت برای تمرکز بر مسائل پژوهشی با هدف فراهم کردن امکان حضور دانشجویان در آزمایشگاه ها و کارگاه ها را صورت گرفت.
وی در مورد آماده سازی خوابگاه ها برای استفاده دانشجویان هم عنوان کرد: با تدابیر اندیشیده شده، خوابگاه های دانشگاه به اتاق های تک نفره و دونفره تقسیم شد و بر همین مبنا از مهرماه ۹۹ شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه با رعایت و کنترل تمامی نکات بهداشتی فراهم گردید.
به گفته وی با عنایت به آنچه برای بهره گیری از آموزش های مجازی بعضی از دانشجویان کم بضاعت به حمایت نیاز داشتند و دسترسی به امکانات برای آنان مقدور نبود با پیگیری های معاونت دانشجویی و معاونت اداری مالی توانستیم ۱۰۰ تبلت را در اختیار این دسته از دانشجویان قرار دهیم.
رئیس دانشگاه الزهرا (س) افزود: در کنار رسیدگی به فرآیندهای آموزشی و پژوهشی، برنامه ریزی های راهبردی دانشگاه هم مورد پیگیری قرار|گرفت. علاوه بر آن، یکی دیگر از دستاوردهای آموزش مجازی بهره مندی از اساتید بین المللی بود که توانستیم در سال ۹۹ از ظرفیت ها و توانایی های ۴۷ استاد بین المللی متناسب با نیاز گروه ها استفاده نماییم.
ملانظری عنوان کرد: برای دانشگاه ها مهم بود که علیرغم نبود حضور فیزیکی دانشجویان بتوانند ارتباط شأن را با آنها حفظ نموده و مرتبط نگه دارند؛ در این خصوص حوزه فرهنگی دانشگاه با سرعت عمل بالایی موفق شد برنامه های گوناگونی را تدارک دیده و ارتباط بین دانشجو و دانشگاه را حفظ کند.
وی خاطرنشان کرد: سوق دادن انجمن های علمی و کانون ها به سمت فضای مجازی فرصتی بود که سبب شد ۸۰ درصد در برنامه های انجمن های علمی و بیشتر از ۴۰ درصد در برنامه های کانون ها با رشد مواجه باشیم؛ ازاین رو عدم حضور دانشجویان در این برنامه ها خللی وارد نکرده و حتی با حضور مجازی و استقبال آنها از نشست های علمی و دانشجویی به شکل مجازی با رشد مواجه بودیم.
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب