قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
وزیر فرهنگ تاكید كرد:

باید مطالبه رهبرانقلاب را در مورد ۱۰ میلیون حافظ قرآن به نتیجه برسانیم

باید مطالبه رهبرانقلاب را در مورد ۱۰ میلیون حافظ قرآن به نتیجه برسانیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب درباره قرآن اظهار داشت: معظم له چند سال قبل عدد 10 میلیون حافظ را مطرح نمودند که با این تعداد، فاصله زیادی داریم و باید این مطالبه را که در شأن انقلاب اسلامی است به نتیجه برسانیم.


به گزارش قائم به نقل از ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی جمعه شب در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد، ضمن اشاره به قرارگرفتن در روزهای سالگرد عملیات کربلای ۴ با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سرافراز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همینطور یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی، خاطرنشان کرد: اصلی ترین رقابت ما در بحث زندگی، قرآنی است؛ یعنی اینها بهانه ای است که به جهت اینکه ما خویش را به یک زندگی قرآنی بیاراییم و زمانیکه در محضر قرآن قرار می گیریم بر ما درست حکم کند.
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با تقدیر از برگزاری مطلوب مسابقات سراسری قرآن کریم و دست اندرکاران این دوره مسابقات، عنوان کرد: مسابقات سال جاری با همت این عزیزان اجرایی شد، البته از کادر درمان و تلاش رئیس جمهور باید قدردانی کرد که با زمینه سازی برای واکسیناسیون عمومی سبب شدند تا مجالس فرهنگی ما همچون این مسابقات برقرار شود.
وی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقات خوبی را در حوزه قرآن شاهد می باشیم و این مرهون توجه امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی به قرآن و نقش سازنده آن در انقلاب اسلامی است.
اسماعیلی افزود: روز پنج شنبه در مشهدمقدس از شهید استاد مرتضی مطهری نقل شد زمانی که از این شهید عزیز پرسیده بودند: به فرض این که انقلاب به پیروزی رسید، شما با چه مدل و الگویی می خواهید کشور را اداره کنید، شهید مطهری یادداشت های قرآنی رهبر انقلاب را به آن فرد می دهد و چند روز بعد آن شخص می گوید: این بهترین مسیر برای اداره کشور است و با آن میتوان انقلاب را به تعالی رساند.
وی اظهار داشت: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی با اجتماعی کردن قرآن و بازگرداندن قرآن به نهضت اجتماعی و سیاسی این اتفاق بزرگ را رقم زدند و امروز برکات حضور قرآن را در کشور شاهد می باشیم و البته از نقطه مطلوب فاصله داریم.



وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضمن اشاره به مطالبه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی درباره قرآن اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب چند سال قبل عدد ۱۰ میلیون حافظ را مطرح نمودند که در این حوزه خیلی عقب هستیم و باید این مطالبات را که در شأن انقلاب اسلامی است به نتیجه برسانیم.
عضو کابینه دولت مردمی در عین حال خاطرنشان کرد: ما در دولت انقلابی نگاهی ویژه به قرآن داریم و توجه به قرآن در همه دولت و بخصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد، در این وزاتخانه معاونت قرآن داریم و در اوقاف هم این گونه است و تلاش می نماییم با نهادهای دیگر هم به هم افزایی برسیم تا این گونه به مطلوب نزدیک شویم.
وی با اشاره به اینکه وظیفه نظام اسلامی در فرهنگ و خصوصاً قرآن تصدی گری نیست، اظهار داشت: قرآن یک حرکت مردمی است، مؤسسات قرآنی و نهادهای مردمی باید وظیفه خویش را به درستی انجام دهند، من در اصفهان و همدان حضور داشتم و آنجا ده ها مؤسسه موفق مشغول فعالیت بودند و در همه ایران این گونه مؤسسات وجود دارند. باید کار بگونه ای باشد که مردم میدان داری کنند، باید همه تلاش نماییم که این اتفاق رخ دهد.
رییس شورای فرهنگ عمومی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره فعالیت ها و حمایت های همه جانبه صندوق اعتباری هنر اظهار داشت: در زمینه پشتیبانی از فعالان قرآنی در صندوق پشتیبانی از هنرمندان مقرر شده است در صورت تصویب دولت، نام صندوق پشتیبانی از هنرمندان نویسندگان و روزنامه نگاران و فعالان قرآن و عترت تغییر کند.
به گفته وی، امروز ۶ هزار فعال قرآنی از حمایت صندوق اعتباری هنر برخوردار می باشند و همه مؤسسات و فعالان باید مورد حمایت این صندوق قرار گیرند.
عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: این آئین نامه درحال تدوین و تصویب است و رئیس جمهور تاکید دارند که این آئین نامه تحت تاثیر دیگر آئین نامه ها قرار نگیرد. همه حوزه های فرهنگی و هنری باید تابع موضوعات قرآنی باشند و بنا نداریم که قرآن را در یک معاونت محصور نماییم. هدف اسلامی کردن جامعه است که همه فعالیتهای جامعه و سبک زندگی بر محور آموزه های قرآنی باشد.
چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قران کریم در دو بخش بانوان و آقایان با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه شامگاه جمعه (سوم آذرماه) برگزار شد.


1400/10/04
23:16:43
5.0 / 5
593
تگهای خبر: اسلام , اسلامی , امام , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴