قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
رئیس دانشگاه خبرداد:

رتبه نخست دانشگاه امیركبیر در حوزه كارآفرینی

رتبه نخست دانشگاه امیركبیر در حوزه كارآفرینی

به گزارش قائم رئیس دانشگاه صنعتی امیركبیر اظهار داشت: این دانشگاه در بحث كارآفرینی فعالیت های بسیار خوبی انجام داده است و الان در این زمینه در میان دانشگاه های كشور در رتبه نخست را دارد.



به گزارش قائم به نقل از دانشگاه صنعتی امیركبیر، دكتر سیداحمد معتمدی در سیزدهمین گردهمایی اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی امیركبیر اظهار داشت: این دانشگاه در بحث كارآفرینی اقدامات بسیار خوبی انجام داده و الان در این زمینه رتبه نخست را میان دانشگاه های كشور به دست آورده است.
وی با اشاره به فعالیت كارآفرینانه در دانشگاه صنعتی امیركبیر اشاره كرد: به سبب نتایج خوبی كه در این عرصه به دست آورده ایم در حال جذب بودجه های خوبی در این هستیم.
رئیس دانشگاه صنعتی امیركبیر اشاره كرد: در حوزه مهارت افزایی نیز فعالیت های مختلفی در این دانشگاه صورت گرفته اما در میانه راه قرار داریم. در مجموع می توان اظهار داشت كه دانشگاه صنعتی امیركبیر از نظر كمی و كیفی در میان ۵ دانشگاه صنعتی كشور رتبه نخست را به خود مختص كرده است.
وی گفت: بار اصلی موفقیت های دانشگاه بر دوش اعضای هیات علمی است و باوجود تمام مشكلات مالی دانشگاه اما اعضای هیات علمی تلاش كردند كه این مشكلات اثری بر فعالیت های آنها نداشته باشد.
معتمدی با اشاره به اینكه دانشگاه صنعتی امیركبیر ۶ شاخص را در برنامه راهبردی خود تعیین كرده تا بتواند از دانشگاه نسل اول به نسل سوم دست برسیم، اشاره كرد: اصلاح ساختار، بازبینی برنامه آموزشی، ارتقا علمی، توسعه و تحقیقات دانش بنیان، برنامه توسعه همكاری علمی و بین المللی و برنامه توسعه فیزیكی دانشگاه ازجمله این شاخص ها است.
وی با اشاره به بازبینی ساختار دانشگاه صنعتی امیركبیر اضافه كرد: ساختار دانشگاه باید متناسب با اهداف آن باشد در این راستا چارت دانشگاه بازبینی شد و بزودی ابلاغ می شود. در چارت جدید دانشگاه ۶ پردیس طراحی شده است كه برنامه داریم بیشتر فعالیت ها را به این پردیس ها واگذار نماییم. شرح وظایف این پردیس ها به تصویب هیات امنای دانشگاه رسیده و لازم اجرا است.
وی افزود: طرح بهره وری از طرف وزارت علوم عنوان شد كه محور اصلی این طرح درباب حق التدریس ها است كه دانشگاه صنعتی امیركبیر نیز طرح خودرا در این راستا به وزارت علوم ارائه كرده است.
رئیس دانشگاه صنعتی امیركبیر با اشاره به اینكه برای رسیدن به اهداف دانشگاه باید بازبینی برنامه های درسی آغاز می شد، اظهار داشت: این رویه شروع شده و بر طبق آن برنامه داریم مباحث مربوط به مهارت افزایی و كارآفرینی را در برنامه های درسی بگنجانیم.
معتمدی با اشاره به اینكه بیش از۵۰ درصد اعضای هیات علمی این دانشگاه دارای مرتبه دانشیاری و استادی هستند، اشاره كرد: تنها چند دانشگاه كشور این رویه را دنبال می كنند.
وی با اشاره به اینكه در ۵ سال قبل ۱۲۵ عضو هیات علمی جدید در دانشگاه صنعتی امیركبیر استخدام شده اند، اضافه كرد: در واقع به صورت سالانه حدود ۲۵ نفر در این دانشگاه جذب شده اند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیركبیر اظهار داشت: ۱۵۰ نفر تبدیل وضعیت داشتیم و برخی از اساتید دانشگاه نیز بازنشسته شده اند كه درحال حاضر از توان اساتید بازنشسته در فرآیندهای آموزشی و پژوهشی استفاده می شود.
معتمدی اشاره كرد: همین طور درحال حاضر ۳۱ استاد همكار در دانشگاه فعالیت می نمایند كه برنامه داریم از توان این اساتید بیشتر در دانشگاه استفاده گردد.
وی عنوان كرد: این دانشگاه در بحث پژوهش به خصوص در حوزه های ارتقا، فناوری و نوآوری فعالیت های مختلفی انجام داده كه این روند در رتبه بندی ها مشاهده می شود.


منبع:

1398/08/26
09:47:18
5.0 / 5
4167
تگهای خبر: آموزش , دكتر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱