قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت

ربودن امام موسی صدر چه ابعاد حقوقی دارد؟

ربودن امام موسی صدر چه ابعاد حقوقی دارد؟

قائم: نشست بررسی ابعاد ربایش امام موسی صدر به مثابه موضوعی فقهی و حقوقی با حضور احمد مبلغی در مؤسسه امام موسی صدر انجام می شود.



به گزارش قائم به نقل از خبر آنلاین، بیشتر از چهار دهه از ربودن و نبودن او گذشته و تصور ما این است كه در این سال ها، ما بیشتر از او به آزادی و بودنش محتاج و از نبودنش متضرر بوده ایم و غمِ بزرگ این است كه حتی برای نفع و بهره خودمان آن گونه كه باید تلاش نكردیم.
امسال و در چهل ویكمین سال ربودن و نبودن او، پنجاه وهشتمین درس گفتار اندیشه و عمل را به بررسی ابعاد ربایش امام موسی صدر به مثابه موضوعی فقهی و حقوقی اختصاص داده ایم تا بار دیگر بر لزوم و وجوب اخلاقی و قانونی و حقوقی و شرعی پیگیری آزادی او تاكید و از صاحبان مسئولیت و انسانیت درخواست نماییم تا به وظیفه خود عمل كنند.
این نشست با سخنرانی آیت الله احمد مبلغی استاد حوزه و دانشگاه و عضو مجلس خبرگان رهبری انجام می شود.
آیت الله مبلغی دروس مقدماتی و سطح را نزد اساتیدی همچون آیات اشتهاردی، ستوده، پایانی و اعتمادی به انتها رساند و در مقطع تخصصی دروس خارج از درس حضرات آیات عظام فاضل لنكرانی و مرحوم میرزا جواد تبریزی بهره برد.
عضویت در مجلس خبرگان رهبری، حضور مستمر در مراكز دانشگاهی و حوزوی و تدریس درس خارج فقه و اصول، ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، مسئولیت پژوهشكده فقه و حقوق، مدیریت مركز تحقیقات مجمع تقریب، مدیریت گروه فقه مقارن مدرسه تخصصی فقه و اصول و حضور در ده ها همایش علمی داخلی و خارجی و تألیفات متنوع و پرشمار گزیده ای از فعالیت های سابق و فعلی ایشان است.
آیت الله مبلغی از فعالان دوران مبارزه پیش از انقلاب و از رزمنده های دوران دفاع مقدس است كه درس گفتار یازدهم اندیشه و عمل نیز با حضورو سخنرانی ایشان درباره امام موسی صدر و فقه روابط اجتماعی برگزار شده است.
درس گفتار ابعاد ربایش امام موسی صدر به مثابه موضوعی فقهی و حقوقی از ساعت 17 چهارشنبه ۱۳ شهریور در محل مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر برگزار می گردد و شركت برای عموم آزاد و بلاعوض است.
این مراسم در شمال میدان هفت تیر، كوچه شهید عبدالكریم شریعتی، جنب مسجدالرضا، پلاك ۱۰، واحد ۲ انجام می شود.
/6262


منبع:

1398/06/10
00:02:13
5.0 / 5
4159
تگهای خبر: اسلام , اسلامی , امام , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴