قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت

خیابان های پایتخت میزبان برنامه های دهه کرامت می شوند

خیابان های پایتخت میزبان برنامه های دهه کرامت می شوند

به گزارش قائم معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن اشاره به برگزاری برنامه های این سازمان به مناسبت دهه کرامت اظهار داشت: جشن «در سایه ماه و خورشید» در هشت منطقه پایتخت و جشنواره تئاتر خیابانی امام رضا (ع) از ۱۷ تا ۲۱ خرداد در فرهنگسرای خاوران برگزار می گردد.


به گزارش قائم به نقل از خبرگزاری ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدعلیرضا فاطمیان پور با تشریح بسته برنامه در سایه ماه و خورشید به مناسبت دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) اظهارداشت: به این مناسبت یکصد عنوان برنامه با ۲۲۶ اجرا تدارک دیده شده است.
وی تقویت ارتباط عاطفی مردم با امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، تکریم نقش و جایگاه دختران در خانواده و جامعه، معرفی و تکریم امامزادگان شهر تهران و ترویج حیا در جامعه برای ارتقای فرهنگ عفاف و حجاب را از اهداف برگزاری برنامه در سایه ماه و خورشید عنوان نمود.
فاطمیان پور اظهار داشت: جشن های بزرگ خواهرها و برادرها با عنوان در سایه ماه و خورشید اصلی ترین برنامه سازمان فرهنگی هنری به مناسبت دهه کرامت است که در مناطق یک، هشت، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۱۵، ۱۷ و ۲۰ اجرا خواهد داشت و نقالی، حضور خادمان حرم رضوی، اجرای موسیقی، سخنرانی کارشناس، مسابقه فرهنگی و توزیع محصولات فرهنگی از بخش های آن است.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهارداشت: دو ایستگاه فرهنگی هم در میدان ولی عصر (عج) و میدان راه آهن برگزار شده و ضمن توزیع شربت و چای توسط گروههای جهادی، به اجرای برنامه هایی مانند سرود دانش آموزی و مداحی در طول دهه کرامت خواهند پرداخت.
وی ضمن اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی امام رضا (ع) از ۱۷ تا ۲۱ خرداد در فرهنگسرای خاوران بیان نمود: در این جشنواره گروههای نمایشی به اجرای نمایش خیابانی می پردازند و بر مبنای نظر هیئت داوران به برگزیدگان جوایزی اهدا می شود.
فاطمیان پور اضافه کرد: ویژه برنامه محفل دوست شامل جشن پاکدخت در یک مدرسه دخترانه، نسیم مهربانی با غبارروبی از آستان امامزادگان و اماکن متبرکه و گوهر گیتی رادیو پارک با مشارکت بسیج و شهرداری منطقه چهار و جشن با کریمان در منطقه ۱۲ هم برگزار می شود.



معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار داشت: در ویژه برنامه مترو آوا گروههای سرود دانش آموزی با حضور در برخی از ایستگاه های مترو به اجرای سرود با مبحث دهه کرامت می پردازند.
وی بیان نمود: ویژه برنامه تجلیل از دختران فعال و نخبه در حوزه فرهنگ با عنوان دخترانه هم به مناسبت سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر پنجشنبه (۱۲ خرداد) ساعت ۱۷ در خانه فرهنگ مهرآباد برگزار می گردد.
فاطمیان پور اظهارداشت: دومین رویداد فرهنگی مدآرا با هدف شناسایی و تقویت جریان های فرهنگی فعال در حوزه مد و لباس ایرانی اسلامی سال جاری برگزار و در روزهای دهه کرامت فراخوان آن منتشر می شود و شامل برگزاری کارگاه ها و نشست های آموزشی حضوری و مجازی و همینطور دومین جشنواره مد و لباس مدآرا است که تا آخر شهریور در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می گردد.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار داشت: در چارچوب بسته محتوای مجازی در سایه ماه و خورشید هر یک از فرهنگسراها یک محصول مجازی تولید و منتشر می کنند و یک قطعه ویدئوکامنت با عنوان نشان هم شامل بیانات رهبر معظم انقلاب پیرامون دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع) به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی تولید و منتشر می شود.
وی اضافه کرد: همینطور به مناسبت دهه کرامت ۹۲ برنامه محله ای منطقه ای در سطح شهر تهران برای شهروندان پیشبینی شده است.
دهه کرامت ۱۱ خرداد همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه(س) شروع می شود و ۲۱ خرداد همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) تمام می شود.


منبع:

1401/03/13
15:00:19
5.0 / 5
379
تگهای خبر: آموزش , اسلام , اسلامی , امام
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۱