قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
رئیس دانشگاه تهران تاكید كرد؛

ارتقای استانداردهای فارغ التحصیلی در دانشگاه تهران

ارتقای استانداردهای فارغ التحصیلی در دانشگاه تهران

به گزارش قائم رئیس دانشگاه تهران اظهار داشت: هدف ما اینست که استانداردهای فارغ التحصیلان دانشگاه تهران را بگونه ای تنظیم نماییم که از نظر جایگاه و شاخصهای علمی و ارتباط با صنعت جایگاه ویژه ای داشته باشند.



به گزارش قائم به نقل از معاونت فرهنگی دانشگاه تهران، ششمین دوره «روزی با دانشگاه تهران» با حضور دکتر سید حسن مقیمی رئیس محترم دانشگاه تهران، دکتر هادی بهرامی احسان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، دکتر محمود کمره ای معاون آموزشی دانشگاه تهران، دکتر حسن مروتی سرپرست معاونت امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور و بعضی از اساتید و معاونان دانشگاه تهران برگزار گردید.
سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران امروز در جمع برگزیدگان و رتبه های برتر کنکور سراسری در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران، ضمن اشاره به قدمت و جایگاه ویژه دانشگاه تهران، اظهار داشت: خوشبختانه دانشگاه تهران در کنار جایگاه ویژه ای که در کشور دارد، در عرصه بین المللی هم پیشرفت های خوب و دستاوردهای ارزشمندی به دست آورده است؛ آخرین دستاورد دانشگاه تهران در عرصه بین المللی ناظر بر ارتقای جایگاه دانشگاه تهران در رتبه بندی وب دانشگاه ها است.
رئیس دانشگاه تهران اضافه کرد: بر مبنای ویرایش جدید منتشرشده از جانب نظام رتبه بندی وبومتریکس، دانشگاه تهران رتبه ۲۹۵ جهانی را کسب کرده است که ۱۰۱ پله نسبت به سال قبل یعنی جولای سال ۲۰۲۱ ترقی داشته است. این ترقی بسیار قابل ملاحظه است و این موفقیت وقتی نمایان تر می شود که ببینیم به غیر از دانشگاه علوم پزشکی تهران، هیچکدام از دانشگاه های کشورمان در این رتبه بندی در رتبه زیر ۵۰۰ جهانی قرار ندارند.
وی خاطرنشان کرد: نتایج رتبه بندی شانگهای که اخیرا انتشار یافته و همینطور سایر رتبه بندی های مطرح در دنیا مبین اینست که دانشگاه تهران در عرصه بین المللی جایگاه ویژه ای دارد و همیشه در دنیا از مدارک تحصیلی دانشگاه تهران با احترام یاد می شود.
دکتر مقیمی به برگزیدگان کنکور سراسری سفارش کرد: انگیزه هایی که دارید را همچنان حفظ کنید تا همه ما شامل دانشجویان، استادان، کارکنان و مسؤلان دانشگاه بتوانیم روز به روز به عظمت و بزرگی این امانت (یعنی دانشگاه تهران) که امروز به دست ما سپرده شده است، اضافه نماییم و بتوانیم به جامعه خدمت نماییم.
وی ضمن اشاره به شعار دانشگاه تهران در خصوص «جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی» تصریح کرد: هدف ما اینست که استانداردهای فارغ التحصیلان دانشگاه تهران را بگونه ای در سطح جامعه و بین الملل تنظیم نماییم که نه تنها از نظر جایگاه و شاخصهای علمی دارای جایگاه ویژه و برتر باشند بلکه از نظر ارتباط با صنعت و بازار کار و شرایط شغلی هم روز به روز این جایگاه ارتقا پیدا کند.
رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: وقتی وضعیت فارغ التحصیلان دانشگاه تهران را در عرصه های ملی و بین المللی رصد می نماییم، می بینیم جایگاه های ویژه ای را کسب کرده اند و کمتر سازمان و نهاد موفقی را می بینیم که دانشگاه تهرانی در آن حضور نداشته باشد. شاهد می باشیم که دانشگاه تهرانی ها در هر سازمانی ورود می کنند، رهبری تغییر و تحول را به دست می گیرند.
سید محمد مقیمی در جمع رتبه های برتر کنکور به دوران دانشجویی خود اشاره نمود و اظهار داشت: از سال ۱۳۶۹ برای تحصیل در رشته مدیریت وارد دانشگاه تهران شدم و بیشتر از ۳۲ سال است که در دانشگاه تهران هستم؛ همه مقاطع تحصیلی دانشگاهی را در این دانشگاه گذراندم و بعد هم بعنوان عضو هیأت علمی و هم اکنون هم بعنوان خدمتگزار شما در دانشگاه تهران هستم. حقیقت اینست که دانشگاه تهران را بعنوان خانه اول خودم می دانم و به دانشگاه تهرانی بودن خود افتخار می کنم و امیدوارم با حضور و تلاش شما عزیزان در دانشگاه تهران، روز به روز بیشتر شاهد ارتقا و پیشرفت جایگاه دانشگاه تهران باشیم.


منبع:

1401/05/19
11:14:34
5.0 / 5
548
تگهای خبر: آموزش , پزشك , دكتر , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳