قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
معاون آموزشی دانشگاه علامه :

مقطع كارشناسی تضعیف شده است، تدریس اساتید تازه كار و مدعو

مقطع كارشناسی تضعیف شده است، تدریس اساتید تازه كار و مدعو

به گزارش قائم معاون آموزشی دانشگاه علامه با اشاره به تضعیف مقطع كارشناسی نسبت به گذشته، اظهار داشت: در این مقطع اساتید مدعو و تازه كار تدریس می كنند و اساتید فول پروفسور حاضر نیستند در این دوره حضور یابند.



شجاع احمدوند در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تدوین سند اخلاق در دانشگاه ها و لزوم اجرایی شدن این سند گفت: رویكرد نوینی كه اخیرا مطرح شده، اخلاق حرفه ای در پژوهش و آموزش توامان در دانشگاه هاست.
وی ضمن تاكید بر اینكه تدوین یك سند یا نظام نامه اخلاق آموزشی ضروری ست، اظهار داشت: این سند باید همه شاخص ها همچون استاد، دانشجو و كارمندان و كارشناسان را در بربگیرد و باید نهایت دقت در تدوین آن صورت گیرد. در دنیا الگوهایی در این خصوص وجود دارد كه با عنایت به این الگوها، باید آنرا با شرایط بومی تركیب كرد تا چراغ راه همه فعالان آموزشی باشد.
معان آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به لزوم بازبینی برخی رشته ها، اظهار داشت: خیلی از متفكران می گویند بحث برنامه درسی و اصلاح آن یكی از پنج چالش اصلی نظام آموزش در دنیا شمرده می شود.
وی با بیان این مطلب كه تحولات انقلاب اطلاعاتی بطور طبیعی تحولاتی در دروس نیز به وجود آورده است، اظهار داشت: نمی گردد با توجه به این انقلاب، درس ها را به صورت سنتی ارائه نمود. بازبینی دروس نه تنها در ایران بلكه در همه دنیا مطرح است.
احمدوند با اشاره به اینكه امروز اصلاح و بازبینی برنامه درسی یك لزوم است، اضافه كرد: بطور مثال بازبینی در علوم انسانی با عنایت به نگاه های دموكراتیك در مسائل جامعه، یك نیاز و ضروری می باشد.
وی افزود: تاكیدی كه سال های اخیر در ایران بر حوزه های پژوهشی صورت گرفته كه البته به حق هم بوده، موجب كم توجهی به حوزه آموزش شده است؛ بطوریكه دوره كارشناسی كه در نهایت اعتبار و اهمیت بود اما امروز تضعیف شده و فقط اساتید تازه كار و مدعو در این دوره تدریس می كنند؛ در صورتیكه استادی كه فول پروفسور است، تمایلی ندارد در دوره كارشناسی تدریس كند.
معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی با تاكید بر اینكه برنامه ریزان و سیاستگذاران با روش های مختلف تشویقی باید اساتید باسواد را به سمت مقطع كارشناسی هدایت كنند، اشاره كرد: در بازبینی برنامه درسی باید به این برنامه توجه گردد.
وی از تشكیل شورای برنامه ریزی درسی در این دانشگاه آگاهی داد و اظهار داشت: تابحال چندین جلسه از این شورا با حضور اساتید درجه یك دانشگاه برگزار شده و درباره مسائل مختلف آموزشی همچون اصلاح برنامه درسی صحبت شده است.


منبع:

1398/06/22
14:55:58
5.0 / 5
4047
تگهای خبر: آموزش , دین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳