قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
برای اولین بار ؛

اعصاب مصنوعی و بیولوژیك با موفقیت تبادل اطلاعات كردند

اعصاب مصنوعی و بیولوژیك با موفقیت تبادل اطلاعات كردند

قائم: پژوهشگران اروپایی و انگلیسی با موفقیت و برای نخستین بار اعصاب مصنوعی و واقعی بیولوژیك را به یكدیگر پیوند دادند و از آنها برای تبادل داده با یكدیگر استفاده كردند.



به گزارش قائم به نقل از نیواطلس، شبكه عصبی كه بدین شكل طراحی شده بود برای انتقال اطلاعات در فواصل دور و بوسیله اینترنت به كار گرفته شد. سلسله اعصاب بیولوژیك كه در یكی از كشورهای اروپایی رشد داده شده بود، توانست سیگنال های خودرا بوسیله سیناپس های مصنوعی واقع در نورون های الكترونیكی به كشوری ثالث منتقل كند.
این تحول می تواند تولید ابررایانه هایی قدرتمند و با توان محاسباتی بسیار بالا را ممكن كند. هنوز معین نمی باشد آیا می توان این الگو را در مغز انسان نیز پیاده سازی كرد یا خیر. مغز انسان متشكل از میلیون ها گره عصبی است كه برای تبادل داده به كار می روند و قادر به ذخیره سازی اطلاعات نیز هستند.
سلسله اعصاب نورون ها و شبكه های عصبی آنها قدرتمندتر از تراشه های كامپیوتری سنتی هستند، ولی نمونه های مصنوعی آنها هنوز در مراحل اولیه بوده و پژوهشگران اروپایی در سوئیس، ایتالیا و انگلیس امیدوارند با بررسی های بیشتر بتوانند از آنها برای تولید تراشه هایی قدرتمند استفاده كنند كه دنیای كامپیوتر را متحول كند.


منبع:

1398/12/13
13:43:48
5.0 / 5
3958
تگهای خبر: دین , كامپیوتر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳