قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
رئیس هیئت عالی جذب خبر داد:

اجرای سند آمایش آموزش عالی به صورت آزمایشی در ۳ استان

اجرای سند آمایش آموزش عالی به صورت آزمایشی در ۳ استان

به گزارش قائم رئیس هیئت عالی جذب شورایعالی انقلاب فرهنگی از اجرای سند آمایش آموزش عالی در استان های اصفهان، كرمان و آذربایجان شرقی به صورت آزمایشی اطلاع داد.



به گزارش قائم به نقل از مهر، جلسه ۲۴۵ هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مراكز آموزشی شورایعالی انقلاب فرهنگی به ریاست محمدعلی كی نژاد در محل دبیرخانه این شورا برگزار گردید.
در ابتدای جلسه سید صدرالدین صدری نوش آبادی، معاون نیروی انسانی سازمان امور اداری و استخدامی كشور با تاكید بر اهمیت مبحث خروجی های دانشگاه ها و نسبت استاد به دانشجو، اضافه كرد: صدور ردیف استخدامی برپایه این مورد و نسبت استاد به دانشجو است.
سپس اعضای جلسه مقرر كردند هیئت های مركزی جذب وزارتین علوم و بهداشت، به منظور تصمیم گیری درمورد اعطای ردیف استخدامی به دانشگاه ها، گزارش آمار بازنشسته ها و نسبت استاد به دانشجو را به تفكیك دانشگاه به سازمان امور اداری استخدامی عرضه كنند.
در ادامه جلسه محمدتقی نظرپور، معاون اداری و مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن عرضه گزارشی درمورد تخصیص بودجه متمركز به هیئت های اجرایی جذب برای اختصاص به جذب اعضای هیئت علمی جدید كه وارد دانشگاه می شوند، اضافه كرد: بر این اساس دانشگاه ها مجدداً احتیاج به تأمین بودجه دارند.
همچنین سعدان ذكایی، رئیس مركز نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تصویب سند آمایش آموزش عالی توسط شورایعالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: ستادی برای آمایش كه اصول و مبانی آن هم تدوین شده، پیشبینی شده است.
وی با تاكید بر ضرورت ساماندهی دانشگاه ها در مرحله اول، اظهار داشت: به منظور استفاده بهینه از منابع برای تربیت دانشجویان با مدلهای استانی راهكارهای اجرایی برای ساماندهی دانشگاه ها اعلام شده است.
در ادامه محمدعلی كی نژاد رئیس هیئت عالی جذب، توضیحاتی در مورد اجرای سند آمایش آموزش عالی در استان های اصفهان، كرمان و آذربایجان شرقی به صورت آزمایشی عرضه داد.
كی نژاد با تاكید بر اولویت قراردادن رشته های جدید و میان رشته ای، اضافه كرد: با عنایت به لزوم وحدت رویه در بررسی صلاحیت علمی و عمومی، گزارشی از انطباق دانشگاه با آمایش آموزش عالی برای عرضه در صحن شورایعالی انقلاب فرهنگی تهیه شود.
در ادامه جلسه مقررشد در شهر تهران جلسات حضوری برای اعضای كارگروه های صلاحیت عمومی دانشگاه ها گذاشته شود و برای اعضای سایر استان ها به صورت ویدئو كنفرانس كارگاه آموزشی گذاشته شود.
همچنین حجت الاسلام عیسی زاده معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، ضمن عرضه گزارشی درمورد برگزاری طرح توانمندسازی در دانشگاه ها، اظهار داشت: از سال ۱۳۹۰ تاكنون بالغ بر ۴۰۰ مركز دانشگاهی دوره هایی در این خصوص برگزار كردند.
وی با اشاره به اینكه ارزیابی مدرسین به عهده اداره ارزیابی و توسعه است، افزود: در ۴ هزار و ۴۴۱ دوره برگزار شده ۱۱۷ هزار نفر شركت كرده اند.
در آخر جلسه، برخی از اعضای هیئت های اجرایی جذب و كارگروه های صلاحیت عمومی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دریانوردی و علوم دریایی چابهار، مجتمع آموزش عالی اسفراین، كوثر، زابل، یزد، تبریز، شهید مدنی آذربایجان، صنعتی سهند، جامع علمی كاربردی و محقق اردبیلی تأیید صلاحیت شدند.

1398/12/19
21:25:20
5.0 / 5
3275
تگهای خبر: آموزش , اسلام , بهداشت , دین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳