قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
رئیس دانشگاه آزاد تهران خبر داد؛

تشكیل پرونده الكترونیكی پزشكی برای افراد مشكوك به كرونا

تشكیل پرونده الكترونیكی پزشكی برای افراد مشكوك به كرونا

به گزارش قائم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران اظهار داشت: در مركز تله مدیسین، فرد مشكوك به كرونا، توسط یك كامپیوتر و دوربین با پزشك متخصصی كه مشخص شده است، ارتباط برقرار می كند.



به گزارش قائم به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، دكتر سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران درباره فعالیتهای ستاد مركزی مقابله با كرونای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: با عنایت به توانمندی های دانشگاه، عزم مسؤلان دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان یك دانشگاه حل مساله به حل مسائل فعلی جامعه با مبحث كرونا معطوف شد. در این راستا، دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با تشكیل ستاد مركزی مقابله با كرونا برنامه هایی را در كمك به حل مساله كرونا در كشور تدوین كرد.
وی تصریح كرد: خدمات رسانی مستقیم در پذیرش بیماران در بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی همچون فرهیختگان، بوعلی و امیرالمومنین، راه اندازی آزمایشگاه مجهز جهت بررسی و شناسایی مولكولی ویروس كرونا، راه اندازی مركز مستقل مشاوره روانشناختی تلفنی به هموطنان، آماده سازی فضای مناسب برای قرنطینه در بعضی از واحد ها با هماهنگی ستاد مركزی كرونای استان تهران، عرضه خدمات پزشكی از راه دور به جامعه، همچون برنامه ها و فعالیت های این ستاد است.
رئیس ستاد مركزی مقابله با كرونای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران خاطرنشان كرد: در مركز مستقل مشاوره روانشناختی ستاد مركزی استان تهران ۳۰ متخصص روانشناس حضور دارند. بیماری كرونا متاسفانه برای بعضی از خانواده ها نتایج روانی را به دنبال دارد و متخصصان ما در این مركز آماده پاسخگویی به خانواده های عزیز در این حوزه هستند. خیلی از سؤالات مردم توسط متخصصان این مجموعه قابل پاسخگویی است و مقداری از التهاب جامعه به این وسیله كم می شود.
آقامیری در ادامه اظهار داشت: از دیگر فعالیتهای مجموعه ستاد مركزی مقابله با كرونا در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران كه وظیفه خدمت رسانی بعنوان مشاوره پزشكی از راه دور را دارد، كمیته تله مدیسین در مجتمع صفائیه ابوالفتوح رازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری است، در آنجا اتاقی برای این طرح اختصاص داده شد و پزشك متخصص به همراه دستیار مجرب در آنجا مستقر است.
وی با بیان این كه افراد بومی و محلی می توانند به این مجموعه مراجعه نموده و معاینه شوند، اضافه كرد: افراد بعد از رجوع و دریافت سفارش های پزشكی، در این مركز با هدف آگاهی بخشی درباره كرونا راهنمایی شده و به سوالات آنها پاسخ داده می شود. در صورتیكه احتمال داده شود فرد رجوع كننده به بیماری كرونا مبتلا است، در مركز تله مدیسین، فرد مشكوك به كرونا، توسط یك كامپیوتر و دوربین به پزشك متخصصی كه با همكاری دانشگاه علوم پزشكی آزاد اسلامی تهران مشخص شده است، مرتبط می شود.
آقامیری افزود: به عبارتی فرد بیمار با پزشك متخصص به صورت تصویری ارتباط برقرار می كند و پزشك متخصص بعد از پرسیدن سوالاتی كه از بیمار مطرح می كند، برای بیمار پرونده الكترونیكی پزشكی تشكیل داده و موارد را ثبت می كند. در ادامه برای شخص نسخه ای تجویز شده و پزشك متخصص نقطه نظرات خویش را به فرد مشكوك به بیماری كرونا اعلام می كند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با تاكید بر اینكه این طرح چند مزیت دارد، تصریح كرد: در این طرح از رجوع مردم به بیمارستان ها جلوگیری می شود؛ چون كه حضور مردم در مراكز درمانی سبب شیوع آلودگی خواهد شد و دومین مزیت، پیشگیری از حركت ها و رفت و آمدهای غیرضروری در سطح شهر است. راه اندازی این مجموعه عزمی عمومی برای پیشگیری از شیوع كرونا را نشان داده است.
آقامیری با تاكید بر این كه راه اندازی این مجموعه حركتی جهادی است، اظهار داشت: افراد متوجه می شوند در موقعیت های بحرانی می توانند در حد توان خود ایثار كنند و این مدلی مناسب در جهت توسعه همكاریهای بیشتر با ایثار، جهاد، فرهنگ گذشت و جوانمردی خواهد بود.

1399/01/07
22:44:21
5.0 / 5
3118
تگهای خبر: اسلام , اسلامی , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳