قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت

روایت امام خمینی از فردی كه اسب و شمشیر خریده بود و می گفت منتظر ظهور امام زمان است

روایت امام خمینی از فردی كه اسب و شمشیر خریده بود و می گفت منتظر ظهور امام زمان است

قائم: سایت موسسه نشر آثار امام خمینی، سخنرانی ایشان در سال 1367 در جمع كاركنان وزارت پست وتلگراف و تلفن را منتشر نموده است.



اهم بیانات ایشان را می خوانید:
برداشتهایی كه از انتظار فرج شده است؛ بعضی اش را من عرض می كنم. بعضیها انتظار فرج را به این می دانند كه در مسجد، در حسینیه، در منزل بنشینند و دعا كنند و فرج امام زمان ـ سلام الله مقابل ـ را از خدا بخواهند. اینها مردم صالحی هستند كه یك همچو اعتقادی دارند. بلكه برخی از آنها را كه من سابقاً می شناختم بسیار مرد صالحی بود، یك اسبی هم خریده بود، یك شمشیری هم داشت و منتظر حضرت صاحب ـ سلام الله مقابل ـ بود. اینها به تكالیف شرعی خودشان هم عمل می كردند و نهی از منكر هم می كردند و امر به معروف هم می كردند، لكن همین، دیگر غیر از این كاری ازشان نمی آمد و فكر این مهم كه یك كاری بكنند، نبودند.
یك دسته‌ی دیگری بودند كه انتظار فرج را می گفتند این است كه ما كار نداشته باشیم به اینكه در جهان چه می گذرد، بر ملت ها چه می گذرد، بر ملت ما چه می گذرد؛ به این چیزها ما كار نداشته باشیم، ما تكلیف های خودمان را عمل می نماییم، برای جلوگیری از این امور هم خود حضرت بیایند ان شاءالله، درست می كنند؛ دیگر ما تكلیفی نداریم. تكلیف ما همین است كه دعا نماییم ایشان بیایند و كاری به كار آنچه در دنیا می گذرد یا در مملكت خودمان می گذرد، نداشته باشیم. اینها هم یك دسته ای، مردمی بودند كه صالح بودند
یك دسته ای می گفتند كه خوب، باید عالم پر [از] معصیت بشود تا حضرت بیاید؛ ما باید نهی از منكر نكنیم، امر به معروف هم نكنیم تا مردم هر كاری می خواهند بكنند؛ گناه ها زیاد بشود كه فرج نزدیك بشود.
یك دسته ای از این بالاتر بودند، می گفتند: باید دامن زد به گناهها، دعوت كرد مردم را به گناه تا دنیا پر از جور و ظلم بشود و حضرت ـ سلام الله مقابل ـ تشریف بیاورند. این هم یك دسته ای بودند كه البته در میان این دسته، منحرفهایی هم بودند، اشخاص ساده لوح هم بودند، منحرفهایی هم بودند كه برای مقاصدی به این دامن می زدند.
یك دسته‌ی دیگری بودند كه می گفتند كه هر حكومتی اگر در زمان غیبت محقق بشود، این حكومت باطل است و بر خلاف اسلام است. آنها مغرور بودند. آنهایی كه بازیگر نبودند، مغرور بودند به بعض روایاتی كه وارد شده است بر این امر كه هر عَلَمی بلند بشود پیش از ظهور حضرت، آن علم، علم باطل است. آنها خیال كرده بودند كه نه، هر حكومتی باشد، در صورتیكه آن روایات [اشاره دارد] كه هر كس علم بلند كند با علم مهدی، بعنوان «مهدویت» بلند كند، [باطل است.] حالا ما فرض می نماییم كه یك همچو روایاتی باشد، آیا معنایش این نیست كه تكلیفمان دیگر ساقط است؟ یعنی، خلاف لزوم اسلام، خلاف قرآن نیست این معنا كه ما دیگر معصیت بكنیم تا پیغمبر بیاید، تا حضرت صاحب بیاید؟ حضرت صاحب كه تشریف می آورند برای چی می آیند؟ به جهت اینكه گسترش بدهند عدالت را، به جهت اینكه حكومت را تقویت نمایند، به جهت اینكه فساد را از بین ببرند. ما برخلاف آیات شریفه‌ی قرآن دست از نهی از منكر برداریم، دست از امر به معروف برداریم و توسعه بدهیم گناهان را به جهت اینكه حضرت بیایند؟ حضرت بیایند چه می كنند؟ حضرت می آیند، می خواهند همین كارها را بكنند. الآن دیگر ما هیچ تكلیفی نداریم؟ ما تكلیف داریم كه، اینكه می گوید حكومت لازم نیست، معنایش این است كه هرج و مرج باشد. اگر یك سال حكومت در یك مملكتی نباشد، نظام در یك مملكتی نباشد، آن طور فساد پر می كند مملكت را كه آن طرفش پیدا نیست. آنكه می گوید حكومت نباشد، معنایش این است كه هرج و مرج بشود؛ همه هم را بكُشند؛ همه به هم ظلم بكنند به جهت اینكه حضرت بیاید. حضرت بیاید چه كند؟ به جهت اینكه رفع كند این را. این یك آدم عاقل، یك آدم اگر سفیه نباشد، اگر مغرض نباشد، اگر دست سیاست این كار را نكرده باشد كه بازی بدهد ماهارا كه ما كار به آنها نداشته باشیم، آنها بیایند هر كاری می خواهند انجام بدهند، این باید خیلی آدم نفهمی باشد. 1717

1399/01/17
23:49:39
5.0 / 5
3432
تگهای خبر: اسلام , امام , سایت , عدالت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵