قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
رئیس سازمان امور دانشجویان:

شیوه نامه جدید انتخاب دانشجوی نمونه ابلاغ گردید

شیوه نامه جدید انتخاب دانشجوی نمونه ابلاغ گردید

قائم: رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: بخشنامه و شیوه نامه بازبینی شده انتخاب دانشجوی نمونه به دانشگاهها ابلاغ گردیده و ثبت نام دانشجویان متقاضی از 20مهرماه آغاز و تا 4 آبان ادامه دارد.



به گزارش قائم به نقل از سازمان امور دانشجویان، مجتبی صدیقی گفت: از دهه سوم مهر ماه كلیه دانشجویان دانشگاههای دولتی، غیر انتفاعی و پژوهشگاه های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همین طور دانشگاه های، پیام نور و فرهنگیان كه متقاضی ثبت نام در بیست و هشتمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه می توانند با مراجعه به سایت www.portal.saorg.ir نسبت به ثبت نام در این جشنواره اقدام نمایند.
وی اضافه كرد: جشنواره سال ۹۸ بیست و هشتمین دوره رقابت میان متقاضیان این جشنواره است و بر طبق زمان بندی های پیش بینی شده در هفته سوم مهرماه آغاز و درانتها همین سال با برگزاری مراسم تجلیل تمام می شود.
صدیقی اظهار داشت: همانند سال های گذشته كلیه مراحل ثبت نام و مرحله داوری دانشگاهی و داوری مرحله كشوری در سامانه الكترونیكی انجام می پذیرد و پروسه داوری جشنواره دانشجوی نمونه در دو مرحله دانشگاهی و كشوری صورت می گیرد.
رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار داشت: در اولین مرحله انتخاب دانشجویان نمونه، دانشجویان متقاضی در سطح دانشگاه به رقابت می پردازند و آن دسته از دانشجویانی كه برترین امتیازات را برمبنای بخشنامه و صرف نظر از حد نصاب های آن كسب نموده اند بعنوان برگزیدگان دانشگاهی مورد تقدیر دانشگاه قرار می گیرند و آن تعداد از متقاضیان كه شرایط معرفی به مرحله دوم را كسب نموده اند به دبیرخانه مركزی معرفی می گردند.
وی اضافه كرد: مرحله دوم جشنواره دانشجوی نمونه در سطح دانشگاه های تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پنج گروه علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، كشاورزی و دامپزشكی، هنر در مقاطع مختلف انجام می شود كه بعد از ارزیابی داوران كشوری در نهایت دانشجویان نمونه كشوری انتخاب و معرفی می گردند.
صدیقی گفت: در سال ۹۷ ثبت درخواست دانشجویان دانشگاههای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی در سامانه های مجزا صورت پذیرفت و كلیه متقاضیان در وزارت علوم درخواست خودرا در سامانه سجاد در بخش دانشجوی نمونه تكمیل نمودند كه در نهایت بعد از طی مراحل دانشگاهی و كشوری ۲۷ نفر به عنوان برگزیدگان مرحله كشوری با حضور معاون اول ریاست جمهوری مورد تقدیر قرار گرفتند.
وی اضافه كرد: یكی از اقدامات صورت گرفته درباب جشنواره دانشجوی نمونه این است كه در سال قبل پس از اتمام جشنواره و برگزاری مراسم طی هماهنگی های صورت گرفته با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و لطمه شناسی جشنواره طی شش دوره گذشته (از سال ۹۲ الی ۹۷ ) و با عنایت به بررسی های صورت گرفته، شورای سیاست گذاری جشنواره به این نتیجه رسید كه برخی اصلاحات در بخشنامه الزامیست و بنا بر این تیم تحقیقاتی در این راستا تشكیل شد و بخشنامه و شیوه نامه مورد بررسی و اصلاحات قرار گرفت و الان بخشنامه با امضای دو وزارت به كلیه دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی دولتی و غیر دولتی ابلاغ گردیده است.
رئیس سازمان امور دانشجویان اشاره كرد: متقاضیان در سال جدید می بایستی علاوه بر بخش های آموزش، پژوهش و فرهنگی در بخش فناوری نیز خودرا مورد ارزیابی قرار دهند و یكی از مهمترین تغییرات بخشنامه اضافه شدن این بخش و تغییرات در نمرات افزوده است؛ همین طور توجه به سنوات تحصیلی برای شركت در رقابت از شروط بخشنامه جدید است و برخی تغییرات فرعی نیز صورت گرفته است.
شایان ذكر است شیوه نامه جشنواره نیز تغییراتی به دنبال داشته است كه لازم است تمام متقاضیان در جشنواره سال ۹۸ ضمن مطالعه دقیق بخشنامه و شیوه نامه جدید نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه سجاد به آدرس www.portal.saorg.ir در تاریخ ذكر شده اقدام نمایند.


منبع:

1398/07/01
22:20:53
5.0 / 5
4258
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , پزشك , جشن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴