قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
اولین اثر مصوبه پایان وس

كاهش دریافت وس از ۴ و نیم میلیون به هزار نفر

كاهش دریافت وس از ۴ و نیم میلیون به هزار نفر

به گزارش قائم به قول وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، فقط در یك اپراتور تلفن همراه، هر روز به صورت متوسط از حساب ۴.۵ میلیون مشترك برای ارزش افزوده مبالغی كسر می شد كه این عدد الان به هزار نفر كاهش پیدا كرده است.


به گزارش قائم به نقل از ایسنا، خدمات ارزش افزوده (Value Added Services) که به اختصار VAS نامیده می شوند، شامل مواردی غیر از خدمات استاندارد اپراتورها همچون تماس صوتی و پیامک معمول است. مهم ترین موضوعات خدمات ارزش افزوده تلفن همراه شامل مسابقات و رای گیری، تبلیغات موبایلی، پرداخت موبایلی، تلویزیون آنلاین، پخش یا دانلود موسیقی، زنگ انتظار تماس، بازی آنلاین، خدمات ورزشی و اطلاع رسانی این قبیل سرویس ها می شود.
باآنکه استفاده از این خدمات ارزش افزوده باید اختیاری و توسط کاربر انتخاب شود، اما عرضه این خدمات برای بعضی از شرکت های ارزش افزوده، به روشی برای کلاهبرداری از کاربران تبدیل شد و به علت هزینه نسبتا بالایی که این خدمات در مقایسه با تماس و پیامک دارند، در دو سال قبل به شکل حل نشدنی به بالا رفتن قبض های گوشی و تمام شدن شارژ پولی کاربران تبدیل گشته بود. بنابراین محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- اعلام نمود اگر خدمات واقعی ارزش افزوده که در پشتیبانی از کسب وکارها صورت می گیرد از کلاهبرداری ها جدا نشود، کل سرویسهای ارزش افزوده برای همیشه تعطیل خواهد شد.
در نهایت ضوابط استفاده از خدمات ارزش افزوده در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب گردید که به باعث آن مقرر شد دارنده پروانه عرضه خدمات ارتباطی بعد از دریافت درخواست خدمات ارزش افزوده از جانب مشترک، شرح خدمات، هزینه و زمان استفاده از آنرا به مشترک اعلام کند و همینطور برای مشترک به صورت جداگانه صورتحساب صادر کند. حسین فلاح جوشقانی - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - هم اعلام نمود مصوبه ۳۰۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات معروف به آخر وس، از دوشنبه ۱۹ خرداد لازم الاجراست.
طبق مصوبه ۳۰۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، هرگونه جمع آوری مبالغ بابت خدمات ارزش افزوده برای مشترکان تلفن ثابت و همراه پس پرداخت (دائمی) و پیش پرداخت (اعتباری) صرفاً باید از محل اعتبار خدمات ارزش افزوده صورت گیرد. همینطور دارنده پروانه موظف است بعد از دریافت درخواست خدمات ارزش افزوده از جانب مشترک، شرح خدمات، هزینه و زمان استفاده آنرا به مشترک اطلاع داده و حداکثر در سقف اعتبار خدمات ارزش افزوده مشترک، نسبت به فعال سازی خدمت ارزش افزوده درخواستی اقدام نماید.
در این راستا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتر نوشت: فقط در یک اپراتور تلفن همراه، هر روز به صورت متوسط از حساب ۴.۵ میلیون مشترک برای ارزش افزوده مبالغی کسر می شد؛ این عدد الان به هزار نفر کاهش پیدا کرده است. اگر دیدید شارژهایتان مثل سابق زود تمام نمی گردد، بدانید احتمالاً قربانی بودید.




منبع:

1399/03/26
23:59:32
5.0 / 5
2879
تگهای خبر: تبلیغات , خدمات , سازمان , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵