قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت

پاسخ كنفرانس طب اسلامی - ایرانی به گزارش خبرآنلاین

پاسخ كنفرانس طب اسلامی - ایرانی به گزارش خبرآنلاین

به گزارش قائم ۵ شهریورماه ۱۳۹۸، خبرآنلاین در گزارشی با عنوان « ادعای دعوت دانشمندان از ۳۰ كشور جهان و ساخت سردیس طلایی بی حاصل در همایش طب اسلامی/ چه كسی پاسخگوست؟» منتشر نمود.


دبیرخانه این كنفرانس پاسخ زیر را به گزارش انتشار یافته در خبرگزاری خبرآنلاین ارسال كرده است كه بدون اظهارنظر در باره توهین های درج شده در پاسخ ارسالی و با آرزوی پاسخ علمی به شبهات فراوان موجود در باره طب موسوم به اسلامی - ایرانی منتشر می شود:

با توجه به درج سخنان خلاف واقع در گزارش و نشر اكاذیب و تحریف برخی واقعیات درباره طب اسلامی – ایرانی و كنفرانس مذكور، این جوابیه از جانب دبیرخانه كنفرانس برای درج در خبرگزاری خبرآنلاین تنظیم شده است كه برپایه ماده ۲۳ قانون مطبوعات، معادل دو برابر گزارش خبرآنلاین می­ بایست به انتشار جوابیه اختصاص پیدا كند.
در این گزارش تلاش شده تا ارزش و جایگاه نخستین كنفرانس طب اسلامی – ایرانی توسط نقل سخنان حجت الاسلام رسول جعفریان زیر سوال برده شود حال آنكه مشخص است، طب اسلامی – ایرانی دارای سبقه طولانی هزاران ساله است و حكیمان و داشنمندان بزرگی از كشورمان در طول تاریخ به آن مشغول بوده و آثار و تألیفات فراوانی بر جای گذاشته­اند. آثاری كه در بهترین دانشگاه های جهان هم تدریس می شوند.
لزوم توجه و پشتیبانی از طب اسلامی – ایرانی، چندین سال است كه از جانب دلسوزان بخش درمان و سلامت كشور مورد عنایت قرار گرفته و برگزاری نخستین كنفرانس طب اسلامی – ایرانی برای تقویت، هم اندیشی، هم افزایی و پشتیبانی از یافته های این عرصه مدنظر قرار گرفت. این كنفرانس با همكاری انجمن های علمی، دانشگاه ها و مراجع علمی، اجرایی و صنفی كشور و با حمایت سازمان ها، ارگان ها و شركت های فعال داخلی و خارجی و با حضور تعدادی از اساتید، پژوهشگران، حكیمان، طبیبان، علمای بیشتر از سی كشور جهان و علاقه مندان طب اسلامی ایرانی دوم و سوم شهریور ماه در دانشگاه تهران برگزار گردید.
برای تنویر افكار عمومی و آگاهی مخاطبان از سطح برگزاری كنفرانس، كافی است به نام میهمانان و جایگاه علمی و سیاسی آنها توجه گردد. بعنوان نمونه می توان به دكتر عباس طاهر، دكتر حكیم حسین روازاده، حكیم حسین خیراندیش، دكتر محمدحسن طریقت منفرد (وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشكی)، دكتر حمید سلطانی (كارآفرین بین المللی – موسس و رئیس دانشگاه Liberty آمریكا) و حجت الاسلام قاسمی اشاره داشت كه از سخنرانان این كنفرانس بودند و همینطور حجت الاسلام عبدالله پور كه به نمایندگی از آیت الله العظمی جوادی آملی در این كنفرانس حضور داشتند.
همچنین در گزارش خبرآنلاین درباره حضور ده ها مدعو از ۳۰ كشور جهان، تشكیك شده بود. حال آنكه مهمانان مدعو از ۳۰ كشور نبوده بلكه حضور مدعوین حاضر در این كنفرانس از ۴۰ كشور هم عبور كرد. ضمن اینكه تصاویر، مقالات و سخنرانی های مدعوین در دسترس و موجود است. جهت اطلاع افكار عمومی اسامی برخی كشورهایی كه نمایندگانی از آن كشور در كنفرانس حضور داشتند به این شرح است (كه با عنایت به مسائل امنیتی برای این افراد از انتشار اسامی آنها به شكل عمومی معذوریم هر چند با رفتن به دبیرخانه كنفرانس لیست این افراد قابل ملاحظه است): انگلستان، استرالیا، اندونزی، كامرون، تانزانیا، روسیه، نیجریه، بوركینا فاسوا، هند، كنگو، الجزایر، آلبانی، آذربایجان، پاكستان، عراق، مالی، چاد، افغانستان، بنگلادش، غنا، كومور، سوریه، رواندا، اوگاندا، گامبیا، سنگال، سیرالئون، كنیا، لیبرتا و...
خبرآنلاین در كمال بی صداقتی و از روی كینه توزی، دست اندركاران كنفرانس را به فریبكاری متهم كرده كه این افترا در نهادهای قانونی قابل پیگرد خواهد بود. اما همان گونه كه در معرفی كنفرانس آمده، مجوز برگزاری از جانب وزارت علوم تحقیقات و فناوری صادر شده بود. در حالیكه اگر مبادرت به این مهمی بدون مجوز صورت می گرفت، مسؤلان مانع از برگزاری كنفرانس می­شدند.
در گزارش مغرضانه خبرآنلاین عنوان شده كه كنفرانس بی حاصل بوده است؛ در حالیكه این كنفرانس در زمینه طب اسلامی – ایرانی برای نخستین بار در كشور برگزار شده و تمامی مقالات و سخنرانی ها، كنفرانس در چندین ژورنال خارجی معتبر مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی ترجمه و چاپ خواهند شد و قوی ترین مقاله كه در مورد نمك طعام كامل هست از چند ماه قبل نگارش و ریوایزهایش انجام شده و مجوز چاپ گرفته و در سایت الزویر نوبت چاپ دارد كه به محض لانچ شدن به اطلاع عموم جهت بهره برداری خواهد رسید.
علاوه بر آن، طب سنتی یك رشته علمی در جهان است و كشورهای گوناگونی به آموزش آن می پردازند. هم اكنون در خیلی از كشورهای پیشرفته جهان، طب سنتی بخش قابل توجهی از نظام درمانی آن كشورها را در برگرفته و خدمات این بخش شامل پوشش بیمه های رسمی هم می شود. برپایه پیشبینی ها در مورد سهم بخش پزشكی و دارویی طب سنتی در سال ۲۰۵۰، بیشتر از ۵ هزار میلیارد دلار برآورد شده است.
در عین حال خوب است بدانید كه هزینه برگزاری این كنفرانس برخلاف خیلی از كنفرانس ها و كنفرانس ها در كشور، از جیب ملت و بیت المال نبود، و حامیان آن از بزرگان طب اسلامی - ایرانی هستند و به صورت شخصی تمامی هزینه ها پرداخت شده است.
بدون شك اهمیت و جایگاه بزرگان پزشكی و طب اسلامی - ایرانی آن چنان است كه تقدیر از آنها با هر وسیله ای، جبران كننده خدمات و زحمات آنها در توسعه این رشته و درمان صدها هزار نفر از هموطنان مان نخواهد بود. این حكیمان برجسته طب اسلامی - ایرانی، بیمارانی را درمان نمودند كه از بهبودی خود قطع امید كرده بودند ولی با روش های طب اسلامی – ایرانی بهبود یافته و هر یك از رجوع كنندگان بعد از بهبودی به مبلغان اصلی چنین روشی تبدیل شدند. ساخت سردیس برای بزرگان هر رشته علمی، یك سنت حسنه برای تقدیر از آن هاست و هزینه ساخت این تندیس ها بسیار پایین تر از آن بود كه خبرآنلاین برای سیاه نمایی به آن بپردازد!
۱۷۱۷

1398/06/12
19:43:55
5.0 / 5
4294
تگهای خبر: آموزش , اسلام , اسلامی , بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱