قائم فرهنگ مهدویت
قائم : فرهنگ مهدویت
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

۸ سیاست برای ساماندهی كنكور تدوین و بررسی گردید

۸ سیاست برای ساماندهی كنكور تدوین و بررسی گردید

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: در ساماندهی کنکور ۸ سیاست پیشنهادی توسط ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی تدوین و در ستاد نقشه جامع علمی کشور عرضه و بررسی شده است.



به گزارش قائم به نقل از مهر، جلسه ۱۴۴ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعیدرضا عاملی به صورت حضوری و مجازی در محل دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی برگزار گردید.
سعیدرضا عاملی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و میلاد حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیریم.
وی افزود: پیامد انقلاب اسلامی صرفا یک پیامد ملی نبود بلکه جهانی بود چون که خیلی از مسیرهای جهانی به واسطه انقلاب اسلامی ایران گرفتار چالش شد و ظرفیت های جدید ساخته شد.
رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور تصریح کرد: مسیر جهان یک مسیر یک طرفه سلطه نظام آمریکایی و اتحاد جماهیر شوری سابق بر جهان بود اما انقلاب اسلامی ایران جرأت ایجاد تحولات در جهان را به وجود آورد و منشأ توجه به دین در سطح جهانی شد.
دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران شاخصهای توسعه و پیشرفتگی کشور به خصوص در حوزه علم و فناوری را ارتقا داد، اضافه کرد: بعنوان مثال شاخص سواد در زمان طاغوت ۴۷ درصد بود اما خوشبختانه هم اکنون شاخص سواد در کشور به برکت انقلاب اسلامی بالای ۹۳ درصد است که این امر اتفاق خیلی مبارکی برای کشور است.
وی بر ضرورت تبدیل چالش های پیش روی نظام به فرصت برای پیشرفت و عزت کشور تاکید و تصریح کرد: ایران در زمان طاغوت، مهم ترین پایگاه نظامی و سیاسی آمریکا در جهان بود، ۲۴ هزار مستشار آمریکایی کشور را اداره می کردند و اراده ای هم برای حل این مورد در سطح ملی وجود نداشت و صرفا نمایش اراده به جای حقیقت به معرض نمایش گذاشته می شد.
رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور اضافه کرد: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی هم اکنون خود کفا و مستقل می باشیم و هیچ بیگانه ای در امور کشور دخالت نمی کند، علیرغم تحریم های ظالمانه، کشور مدیریت شده و قدرت و دانش ملی کشور هم افزایش داشته است.
عاملی در ادامه در مورد دستور جلسه که به عرضه گزارش وزارت آموزش و پرورش در مورد امنیت آزمون های استاندارد در بحث ساماندهی کنکور اختصاص داشت، اظهار داشت: در بحث ساماندهی نظام سنجش و پذیرش (کنکور) باید مجموعه سیاست های پیشنهادی در نظر گرفته شود که بدین منظور ۸ سیاست پیشنهادی توسط ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی تدوین و در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور عرضه و بررسی شده است.
وی ضمن اشاره به مصوبه جلسه ۱۳۹ ستاد نقشه جامع علمی کشور در خصوص سهم ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور، عنوان کرد: بدین منظور از وزارت آموزش و پرورش درخواست کردیم گزارشی از وضعیت آزمون های فعلی و سیاست های پیشنهادی برای آزمون های آتی ارائه نماید.
دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه یادگیری از سنجش اهمیت بیشتری دارد، اضافه کرد: باید ارتباط آموزش و پرورش با حوزه های آینده آموزش عالی کشور، صنعت، پزشکی، کشاورزی، خدمات و… ارتقا یابد چونکه در این شرایط دانش آموز یادگیری بیشتری خواهد داشت.
رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: چندوجهی شدن آزمون های آموزش و پرورش که شامل سوالات تستی، تشریحی و خلاقیت است، باید تأمین شود. همینطور غیر مرکزی شدن آزمون های آموزش و پرورش بسیار مهم می باشد چون که تجربه جهانی هم حاکی از این است که استاندارد بودن سوالات و آزمون ها بر یکسان بودن سوالات اولویت دارد.
عاملی بر مدیریت رفع استرس از آزمون های کشور تاکید کرد و اظهار داشت: اعتماد بخشی به آزمون های برگزار شده توسط وزارت آموزش و پرورش و همینطور ایجاد استانداردهای لازم برای صحیح انجام شدن آزمون ها و تصحیح برگه های امتحانی بسیار حائز اهمیت می باشد.

1399/11/17
13:39:32
0.0 / 5
947
تگهای خبر: آموزش , اسلام , اسلامی , امام
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵